Annons

Bläddra i nya numret

Extra – Extra – Extra
Prinsessan Madeleine och Jonas Bergström förlovade!

10 Augusti, 2009, 7:48 i Kungligt | 133 Kommentarer
Prinsessan Madeleine och Jonas Bergström förlovade!

Prinsessan Madeleine och Jonas Bergström förlovade sig i helgen på Solliden.

Prinsessan Madeleine och Jonas Bergström har förlovat sig! 

Förlovningen ägde rum i helgen och på söndagskvällen hölls en privat förlovningsmiddag på det kungliga sommarslottet Solliden på Öland, där kungafamiljen och Jonas Bergströms föräldrar och bröder sammanstrålade för att fira den glada tilldragelsen. Kungaparet är mycket glada att inom loppet av ett halvår få ytterligare en blivande svärson.

Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling fanns också på plats för att lyckönska Madeleine och Jonas, liksom prins Carl Philip, kungens syster, prinsessan Christina, och hennes man Tord Magnuson.

Jonas föräldrar Claes och Elisabeth Bergström hälsade glatt på sina nya kungliga släktingar och kom till Solliden tillsammans med Ted och Peder Bergström, Jonas två äldre bröder.

Förlovningen har planerats intensivt under den senaste tiden. I slutet av förra veckan kom drottning Silvia hem från semestern på Franska Rivieran och har sedan dess ägnat sig åt att planera sin dotters förlovning.

Hovet väntas gå ut med förlovningskommunikén under dagen och sedan kommer de nyförlovade att möta pressen.

Vi är först!

Idag är Svensk Damtidning först med nyheten – och vi kunde redan i förra veckan avslöja att förlovningen var på gång.

Läs mer i nästa nummer där vi berättar allt om Madeleines kärlekslycka!

Av Åsa Bönnelyche

Foto: Charles Hammarsten

Läs mer om Madeleines & Jonas förlovning:

Första bilden på nyförlovade Madeleine & Jonas
Svensk Damtidning slår alla rekord med vårt superscoop!

Hovet bekräftar förlovningen
Hallå, där! Senaste nytt om förlovningen, Åsa Bönnelyche
Mer om prinsessan Madeleine

rabatt.weekendpaket

Dela:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email

Kommentarer

133 kommentarer till "Extra – Extra – Extra
Prinsessan Madeleine och Jonas Bergström förlovade!"

  1. 1.      Neta,  Augusti 10, 2009 8:06

    Äntligen!!!!!!!! Hurra!!!!!! Grattis!!!!!!

  2. 2.      Bjurfors,  Augusti 10, 2009 8:13

    Ja det passar ju bra att två Stureplans-brats slår sina påsar ihop!

  3. 3.      Ines,  Augusti 10, 2009 8:13

    Taskigt mot Victoria.

  4. 4.      Clas,  Augusti 10, 2009 8:33

    Håller med Bjurfors, Överklassen förlovar sig och vi normala människor
    jublar högt…..not.

  5. 5.      Gustaf,  Augusti 10, 2009 8:43

    Hur vore det om ni kunde sluta ljuga och för en gångs skull bli en seriös tidning? Enligt Hovet har de inte alls förlovat sig. Varför ljuger ni? Men det lär man väl aldrig få något svar på, eftersom ni ju ständigt kör med uppdiktade nyheter. Ni är en skam för den svenska mediavärlden i allmänhet och journalistikåren i synnerhet. Jag förstår inte hur ni kan stå ut med era egna samveten när ni hela tiden fabulerar ihop saker och ting. Ni borde klippa era presskort bums!

  6. 6.      Anders,  Augusti 10, 2009 8:46

    Hörde på nyheterna på Svt nu på morgonen att Hovet har dementerat detta påstående! Hur kan ni vara så oseriösa? Svensk blufftidning!!! Skärpning!!!

  7. 7.      Gittan,  Augusti 10, 2009 8:47

    BRA JOBBAT ÅSA ! UNDERBART ! Nu börjar DAM ta den tätpositionen som vi förväntar oss…Så här ska det gå till !

    GRATTIS ,MADELEINE OCH JONAS……. Det här är riktigt, riktigt roligt..Må Ni få ett gott liv tillsammans !…

  8. 8.      Jan Erik,  Augusti 10, 2009 8:55

    Ännu en tidningsanka?
    Hovet dementerar och tänker INTE gå ut med något pressmeddelande idag!
    Detta har de bekräftat till mig.
    Svenska Dagbladet far alltså med osanning!??

  9. 9.      Helena M,  Augusti 10, 2009 8:57

    Va? NU FÖRSTÅR JAG INGENTING ??? Har de förlovat sig eller är det svensk damtidning grodorna hoppar från?

  10. 10.      Helena M,  Augusti 10, 2009 8:59
  11. 11.      Christina Helsinki,  Augusti 10, 2009 9:03

    Gustaf,

    Svensk Damtidning har aldrig varit och kommer aldrig att bli seriös. Den fungerar enbart som tidsfördriv som då man läser vad som helst i väntan på att stiga ombord på ett flygplan.

  12. 12.      Sven Persson,  Augusti 10, 2009 9:07

    Prinsessa blev pressanka!
    USELT, till och med av en skvallertidning, att kontrollera en nyhet så bristfälligt.

    Hovet har tydligt dementerat ”nyheten”.

  13. 13.      Sven Persson,  Augusti 10, 2009 9:12

    1) Vem tusan är Åsa Bönnelyche, ”journalisten” som gjorde ”scoopet”?

    2) Att publicera en falsk ”förlovningsbild” säger ALLT om Svensk Damtidning!

    Varken text eller bild är alltså sant!!!

  14. 14.      Ming,  Augusti 10, 2009 9:13

    Hurra!!! Hurra!!!! Hurra!!!!! I like them.

  15. 15.      Givaren,  Augusti 10, 2009 9:13

    Hahaha! Så jäkla kul att Svensk GAM-tidning blivit ägd på nytt!
    :D

  16. 16.      Karin,  Augusti 10, 2009 9:15

    Komiskt, eftersom rykten har gått de sista veckorna att Jonas varit otrogen!!

  17. 17.      Margaretha,  Augusti 10, 2009 9:24

    Prinsessan Madeleine,värd all aktning! Låt henne och övriga kungahuset få vara utanför ”skvaller och larvpress”. som är osann. Och kungariket Sverige önskas fortfarande få ha stil och förbli kungligt ,som det är.

  18. 18.      Helena M,  Augusti 10, 2009 9:32

    Jag är djupt besviken på gamtidningen, köper aldrig lösnummer men som nån sa det är ett tidsfördriv när man väntar hos tex tandläkaren.

    Madeleine ska gamtidningen inte ge sig på så här fräckt. fy faan vad nedrigt gjort.

    Mvh Helena.

  19. 19.      Lars Ericsson,  Augusti 10, 2009 9:33

    När tänker Svensk Damtidning dementera? Kan den undertecknade journalisten behålla sitt jobb efter detta eller är artikeln sanktionerad av hennes chef?

  20. 20.      Nisse,  Augusti 10, 2009 9:33

    Ren och skär osanning! Jag förstår att Svensk Damtidning lider av lågkonjunkturen, inget annat kan förklara ett sådant handlande! Skämmes tamejfan!

  21. 21.      Gittan,  Augusti 10, 2009 9:38

    Åsa Bönnelyche… Ser gärna att Du, tillsammans med chefsredaktören för det bladet, går ut med en dementi här på förstasidan och en förklaring till eran”sensationsnyhet”..
    Är MYCKET, MYCKET besviken på DAM-tidningen och kan inte förstå hur man vill vingklippa sitt egna magasin på det här sättet.
    FY SKÄMS !

  22. 22.      Anna,  Augusti 10, 2009 9:47

    Helt obegripligt hur ni kan släppa denna ”nyhet” utan belägg. Jag är en trogen läsare men nu börjar jag fundera. Håller med föregående läsa, stå för vad ni gjort, dementera och be om ursäkt.

  23. 23.      Anna-Karin,  Augusti 10, 2009 10:01

    Om det inte är sant så är detta pinsamt Svensdamtidning.
    Men jag hoppas naturligtvis att det är sant.
    När får vi reda på sanningen månne?

  24. 24.      arne sandahl,  Augusti 10, 2009 10:12

    ni som har kontakt med kungahuset sänd ett stor gratis till båda paren

  25. 25.      Amanda,  Augusti 10, 2009 10:35

    blev otroligt glad när jag läste detta. men sen läser man kommentarerna. är detta falskt, kommer jag, och många mer bli djupt besvikna på svenskdam.

  26. 26.      tina,  Augusti 10, 2009 10:36

    Man får ju hoppas att det är sant det sv. gamtidning påstår att madeleine har förlovat sig annars har ni tappat all trovärdighet.

  27. 27.      Jenny,  Augusti 10, 2009 10:39

    Helena M; det är inte så bra att ha Johan T som källa… någonsin :)

    Men nja, denna nyhet är nog även jag skeptisk till, jag tycker att Victoria och Daniel ska få ha sin förlovningstid och sitt bröllop i fred, _sen_ kan lillasyster förlova sig.

  28. 28.      Linda,  Augusti 10, 2009 10:39

    HALLÅ!! Hovet har inte alls dementerat ngt efter att DAM har skrivit detta.
    Den 18 Juli gick de ut och sa att det inte blir ngn förlovning, hallå… det är ju klart att de inte säger ngt i förväg, fatta vilken uppståndelse.
    De har ju förlovat sig i helgen och det är ingen efter det som har sagt att det inte är sant.
    Vad hovet säger i JULI kan ni ju inte säga är ett svar på helgens förlovningsrykten.

    SKA NI LEKA POLIS KAN NI VÄL SE TILL ATT NI KAN ERAT JOBB!!!

  29. 29.      Amanda,  Augusti 10, 2009 10:47

    Linda: Hoppas verkligen det är sant!

  30. 30.      Doris Teichmann,  Augusti 10, 2009 11:05

    Enl. dagens TV-nyheter har hovet dementerat. Jag trodde att Svensk Damtidning var en seriös tidning. Så fel jag hade. Skall ni nu gå i den tyska skvallerpressens fotspår, så hoppas jag sannerligen att också ni blir anmälda och dömda till ett rejält skadestånd! Det vore rätt åt er.

    Om Åsa Bönnelyche verkligen existerar (vilket jag betvivlar), så borde hon offentligt be Kungafamiljen om ursäkt för detta övertramp.

    Jag undrar också var ni har hittat era översättare. Jag har tyska som modersmål, och under mina 45 år i Sverige har jag aldrig någonsin sett en så urusel översättning. Engelska är mitt andra modersmål. Den engelska översättningen är något bättre men långt ifrån acceptabel p.g.a. alla fel.

    Doris

  31. 31.      Lea,  Augusti 10, 2009 11:19

    Var på DN:s hemsida hittar man att Hovet dementerat ? Har du någon länk dit? Nyfiken att se.

  32. 32.      Lea,  Augusti 10, 2009 11:20

    Eller menar du de vanliga TV sändningarna?

  33. 33.      Christina Helsinki,  Augusti 10, 2009 11:20

    Jenny,

    Förlovningstid i fred? gud så löjligt. Om M och J verkligen vill, skall de få starta sitt familjeliv, när sjutton de vill. Hovet sitter redan och sågar av den gren de sitter på, och förlöjligar sig själv ännu mera genom att uppskjuta Victorias och Daniels bröllop.

    Skulle jag vara Daniel, efter alla dessa förödmjukelser, skulla jag lämna fjollan på glasberget och ta mig en ung flicka av svenskt ´kärnvirke´, skaffa en familj redan före vigseln, och gifta mig sedan när det pasar mig själv.

    Stackars människa, vilken stress och det lär ju inte vara det bästa för njurarna.

  34. 34.      Lollo,  Augusti 10, 2009 11:23

    måste det inte vara en konsilj på slottet om madeleine vill ha ett medgivande från regeringen…och förbli prinsessan annars har blir det Madeleine Bergström. neé princess av Sverige

  35. 35.      Doris,  Augusti 10, 2009 11:27

    Jag menar nyheterna som lästes upp i SVT1 i morse.
    Doris

  36. 36.      Amanda,  Augusti 10, 2009 11:34

    De behöver inte ha ett megivande v den svenska sommarlediga regeringen, bara kronprins och -prinsessa.

  37. 37.      Markus,  Augusti 10, 2009 11:39

    Ägda. :-)

    Ni är inte bättre än de tyska tidningarna.

  38. 38.      Anna-Lena,  Augusti 10, 2009 11:39

    Det verkar ju som att det inte är sant.Hovet borde ju gått ut nu och meddelat om det är sant.Lite väl vågat av er att gå ut med såna rykten utan att veta om det är sant.Men det är ju era bekymmer.

  39. 39.      Jenny,  Augusti 10, 2009 11:47

    Christina H; jag håller med dig om att Hovet verkligen kunde ha skött Victoria och Daniels förlovning bättre. Denna långa förlovningstid när vi knappt ser skymten av Daniel känns väldigt onödig! Men att ha två förlovningar igång samtidigt tycker jag känns lite tacky. I så fall vore det bättre om Madeleine och Jonas hade förlovat sig i februari, gift sig i sommar och sen kunde Victoriia och Daniel förlovat sig i september/oktober och sedan gift sig i juni 2010.

  40. 40.      Lars Ericsson,  Augusti 10, 2009 11:49

    Strax före klockan 12 har inte artikeln dementerats ännu. Undrar hur länge tidningen väntar. Att ha artikeln ute kanske drar lite fler läsare till kommande nummer?

  41. 41.      irena.,  Augusti 10, 2009 11:50

    Det verkar vara sant, men hovet vill inte att det skall komma ut ännu, de har sin egen dagordning….senaste nytt, någon?

  42. 42.      Anne Nordberg,  Augusti 10, 2009 11:53

    Helt otroligt att Svensk Damtidning går ut med sådant som absolut inte är sant ens. Vad håller ni på med egentligen??
    Skäms på er!!!
    Jag är en trogen läsare men nu vet jag inte längre…………

  43. 43.      Lars Ericsson,  Augusti 10, 2009 11:56

    Om det skulle vara sant och hovet vill köra sitt race så har vi kommentatorer blivit lurade av hovet rejält och Svensk dam att gratulera till scoopet även om det väl får anses vara illojalt mot sin bästa ”arbetsgivare” – hovet!

  44. 44.      Christina Helsinki,  Augusti 10, 2009 11:59

    Lollo,

    Kallas inte prinsessan Christina också för fru Magnusson? Bergström går säkert lika bra för Madeleine om hon inte hamnar att snart söka en ny, för Jonas Bergström ser otroligt bra ut, välutbildad och med en bakgrund som gör honom till en verklig svärmorsdröm.

  45. 45.      Marianne,  Augusti 10, 2009 11:59

    Verkar absolut inte sanning! Vad håller ni på med på Sv Damtidn, den blir bara sämre och sämre, läs http://www.billedbladet.dk istället och Jennys kungliga blogg i Aftonbladet. Hon jobbade ju på damtidn förut och då fick vi trevliga reportage om mode bl a. Nu är det en massa osant skvaller, och journalisternas egna ungar! Vad har vi för intresse i dem?
    Håll er till sanningen, varför har inte hovet bekräftat ännu – fråga er det själva!!!!!

  46. 46.      irena.,  Augusti 10, 2009 12:00

    Ja. läs Jenny blogg idag….

  47. 47.      irena.,  Augusti 10, 2009 12:01

    Billedbladet s..ter i vårt kungahus :)

  48. 48.      Gealach,  Augusti 10, 2009 12:04

    Jättekul! :-D

    Trist att folk ska vara sådana gnällspikar…

  49. 49.      Helena M,  Augusti 10, 2009 12:07

    Ni är bara för mycket Svensk damtidning, jag skall aldrig mer bläddra i er skvallerblaska jag kommenterar här istället.

    Hoppas att hovet stämmer er rejält, snart är väl Viktoria gravid med trillingar och att madde hittat en jetsättare istället för Jonas.

    Tyskland här kommer en blaska till att ljuga för sina läsare.

    Om det inte märks så är jag FÖRBANNAD.

  50. 50.      Christina Helsinki,  Augusti 10, 2009 12:07

    Egentligen är det inte det svenska hovet som först skall lämna ett pressmeddelande? Om, förlovningen är ett faktum, vilket jag betvivlar, så har de igen överskridit sin förmåga i töntighet.

  51. 51.      Lea,  Augusti 10, 2009 12:08

    Jag tror absolut att detta är sant.

  52. 52.      Anna-Karin,  Augusti 10, 2009 12:11

    Nu skriver Åsa det igen på sin blogg. Då hoppas jag verkligen att det är sant för denna tidnings skull.

  53. 53.      irena.,  Augusti 10, 2009 12:14

    Hovet skall ju inte bekräfta någonting!! De anser sig sätta agendan,och kan hålla inne om de vill sätta någon på plats…Nu tycker jag att avvaktan är det bästa förhållningssättet…håll ut, Åsa Bönnelyche. Är regeringen tillbaka ifrån semestern? Det kan vara info. till statsministern som inte är gjort ännu!!
    Det är såå kul om Madeleine är förlovad, men jag väntar med gratulationer tills det blir officiellt…Kom ihåg, hovet, att vi är många som blir genuint uppmuntrade om detta är sant!!!Vi gillar både henne och moatjén :)

  54. 54.      MAGGAN,  Augusti 10, 2009 13:28

    Johannes är det sant att Madeleine o Jonas har förlovat sig du är väl den ende som man kan lita på och vet sanningen?

  55. 55.      Johannes,  Augusti 10, 2009 13:36

    Maggan. Jag har faktiskt ingen aning, tycker det vore underligt men så klart mycket roligt om en förlovning har ägt rum.

    Vilket scoop om detta stämmer!

  56. 56.      Lollo,  Augusti 10, 2009 13:42

    Christina Helsinki,

    § 5. Prins och prinsessa av det kungl. huset må ej gifta sig, med mindre regeringen på hemställan av Konungen därtill lämnat samtycke. Sker det ändock, have han eller hon förverkat arvsrätt till riket för sig, barn och efterkommande. Lag (1979:935).

    är prinsessan Christina HKH, HH eller som Märthaluoise, astrid och Ranghild i norge och Sverre magnus bara prinsessa och prins..

    Prinsessan birgitta är väl den enda som är HKH av systrarna trodde jag

  57. 57.      kertien,  Augusti 10, 2009 13:48

    det var väntat, hoppas att viktioria, daniel,
    kommer iförsta hand när det gäller bröllop,
    när skall lillebro göra det
    kertien

  58. 58.      Solvita Persson,  Augusti 10, 2009 14:01

    Grattis Madeleine o Jonas till förlovningen och Lycka till!

  59. 59.      Lotta,  Augusti 10, 2009 14:08

    Men vad väljer ni för bild till den här nyheten? Den är beskuren så att prinsessan ser helt näck ut bredvid sin extremt påklädde fästman. Det nakna kvinnodjuret bredvid sin husse, typ.

  60. 60.      Christina Helsinki,  Augusti 10, 2009 14:41

    Lollo,

    Vet ingenting, om vem som är HKH eller HH. OM Madeleine förlovat sig så antar jag att hon nog skaffat Kungens och regeringens samtycke, och då tycker jag att det inte är Tidningen som först skall rapportera, utan det svenska hovet. En sak som också berör regeringen skall rapporteras officiellt. Kanske Eldh har semester.

    Förresten en urflöntig paragraf om man tänker 1979, för Sverige i tiden.

  61. 61.      Marcus Ekelin,  Augusti 10, 2009 14:50

    GRATTIS!! Vilket vackert kärlekspar jag har gråtit hela dagen så vackert Hoppas att ni får ett långt och lyckligt liv tillsammans jag kommer följa eran resa Prinsessan Madeleine måste vara överlycklig att äntligen få förlova sig efter all väntan Många lyckönskningar till förlovningen från Marcus!! Måndag den 10 augusti 2009 kl 14:51

  62. 62.      Christina Helsinki,  Augusti 10, 2009 14:55

    Lollo,

    nu vet jag bättre. Christina har en kompromisstitel, enkelt prinsessan Christina, fru Magnuson. Birgitta är H.K.H, men hon gifte sig också med en prins.
    Desiree och Margaretha har avstått från sina kungliga titlar, men enkelt för Desiree, hon blev ju ändå friherrinna. Värre för Margaretha, hon borde ha fått gifta sig med Douglas-Home som kom från en nobel släkt.

  63. 63.      Christina Helsinki,  Augusti 10, 2009 15:04

    Snälla Marcus,

    Visst får du gråta, men börjar det inte gå för långt? En svensk man gråter av lycka över en förlovning mellan två sambor i Sverige.

    Spara du dina tårar till något mer verklighetsnära, t.ex. civila människor i Irak.

    Verkligen patetiskt, börjar själv gråta över att det finns så många gråtmilda för ingenting.

  64. 64.      Christina Helsinki,  Augusti 10, 2009 15:10

    Psst Marcus,

    Jag antar faktiskt att du skojade

  65. 65.      Hans.M,  Augusti 10, 2009 15:16

    Lollo har rätt, den enda av HM Konungens systrar som har arvsrätt till tronen är Prinsessan Birgitta. För att inte förlora denna rätt måste Kungen och regeringen ge sitt tillstånd. Tag som exempel Prins Bertil.

  66. 66.      Lollo,  Augusti 10, 2009 15:22

    så ”titlar för” Desiree och Margaretha är egentligen friherrinna Desiree och Margaretha Mrs Ambler men i sverige har de Prinsessa framför sina namn (i pressen tror jag) gäller gästlistor till tex bröllop i offentliga sammanhang

  67. 67.      Hans.M,  Augusti 10, 2009 15:29

    Rätt igen Lollo!!!

  68. 68.      Anna-Karin,  Augusti 10, 2009 15:31

    Så många manliga kommentarer det är idag. Kul men jag saknar vår vän Martin.

  69. 69.      Irena.,  Augusti 10, 2009 15:34

    Av HM.s systrar så skulle endast Birgittas barn, enl. nuvarande regler, kunna komma ifråga för den svenska tronföljden,,,ändå tror jag inte att de ingår i någon sådan tronföljdsradda..det borde de kanske göra??Ja, prinsessa i de andra systrarnas fall är bara ”ornament” Birgitta är gift Hozhenzollern? Sigmaringen? Äkta tysk adel.

  70. 70.      Irena.,  Augusti 10, 2009 15:35

    Jamen vaart kan han vara, månne?? :) . Ho ho sover du, Marre?

  71. 71.      Martin,  Augusti 10, 2009 16:14

    hmmm det ar val mer jordnara att grata av lycka over Svenskar an att grata av sorg over Irakier…??? I Finland ar allt upp o ner…:)
    forresten varfor far en man inte faella en tar av lycka??? det gjorde jag pa dopdagen i Mogeltonder sa det sa….!!! och jag ar en ganska manlig man!! macho skulle en del saga,,,,:)
    hmmm ar detta riktigt?? eller har SD lagt ihop och dragit ifran och sedan multiplicerat med 10???…..ingen annan tidning skriver om forlovningen…antingen ligger SD laaaaangt fore….eller sa blir det att sta i skamvran….?? det ger sig framover…..

  72. 72.      Anna-Karin,  Augusti 10, 2009 16:16

    Det var fint skrivet Martin, jag tyckte oxå att dopet var fint. Lille prins Henrik var ju så söt. Vi får kanske se om någon dag om vi får svar på frågan vi alla vill ha.

  73. 73.      Camilla,  Augusti 10, 2009 16:20

    Fy 17 , om denna nyhet inte stämmer, är detta otroligt dålig stil av damtidningen!! Verkligen pinsamt alltså!

    Hur ska ni kunna förklara det här?? Erkänn Ert ”misstag” och be om ursäkt.
    Svenska folket blir ju förbannade och ni förlorar läsare.

  74. 74.      Martin,  Augusti 10, 2009 16:25

    tackar Anna-Karin…jag gar vaeldigt mycket upp i det danska kungahuset. mer an det svenska faktiskt…..gillar kungafamiljen …men uj vad stelt det ar…..inte sa i Danmark dom ar integrerade i samhaellet pa ett annat vis….precis som det engelska kungahuset….mer avslappnat och med naturlig vardighet……ja varfor skulle en man inte fa visa kanslor?? ”vi ar ocksa manniskor”…eh sist jag kollade iaf…..:)

  75. 75.      Anna-Karin,  Augusti 10, 2009 16:29

    Tänk om det skulle bli dubbelbröllop, då skulle det bli lite liv i vår
    kungafamilj :) (Sedan så blir det ju billigare, tycker mina kollegor iallafall.)
    Men jag håller med dig, den danska familjen er dejlige.

  76. 76.      Martin,  Augusti 10, 2009 16:35

    jaha det ar en ide’…30-40 % billigare och vilket evenemang…..!!
    men tror Du att Victoria vill ”dela med sig”…:) det vore unikt…..jag har en stilla undran om Madeleine kan vanta sa lange???…..hmmmm????

  77. 77.      Marianne,  Augusti 10, 2009 17:28

    Har man inget annat att gråta över en hel dag än denna s k förlovning, då kan man lika gärna låta bli!

  78. 78.      Gittan,  Augusti 10, 2009 17:51

    Ser att dagen fråga härintill undrar vem man tror av sessorna som gifter sig först..
    Madeleine så klart !
    Kungen och Silvia hade en kort förlovning…Och alla blev väl oerhört häpna när det stod klart att Victoria skulle vara förlovad över ett år innan bröllopet…Även om man nu i efterhand förstår bättre varför…
    Jag gissar på, att om nu Madeleine och Jonas är förlovade, så blir bröllopet den senare delen av november.. Då följer den kungaparets variant…Och inte kan jag väl tro att hon tänker vara förlovad över ett år hon också, för att sedan gifta sig efter Victorias storslagna bröllop någon månad senare… Det skulle ju verkligen ta udden av båda bröllopen…
    Jag satsar på november…OCH en bebis i famnen om ett år !

  79. 79.      Martin,  Augusti 10, 2009 17:55

    Gittan….eller mindre an ett ar…???……:)

  80. 80.      Gittan,  Augusti 10, 2009 18:08

    Martin…Så riktigt så riktgt…Ber att få korrigera mig…

  81. 81.      Agge,  Augusti 10, 2009 18:23

    Sant?
    Funderat på skadestånd á la Tyskland.För
    Svensk Damtidnings skull hoppas jag det
    är sant, annars är det skrämmande dålig
    research.

  82. 82.      Lea,  Augusti 10, 2009 18:33

    Tror inte alls att Madeleine gifter sig före Victoria. Den som lever får se.

  83. 83.      martina,  Augusti 10, 2009 19:21

    håller med dig lea jag tror inte madeleine gifter sig förre victoria det får hon väl äns inte och jag tror inte kungen accepterar det men om så är jag verkligen chockad och det vore ju kul med ett bröllop innan victorias för det är ju ett tag kvar

  84. 84.      Anders,  Augusti 10, 2009 19:25

    Enligt nyheterna idag på Svt så har Hovet meddelat att Madeleine och Jonas inte alls har förlovat sig! Tycker att det är mycket lågt av svensk damtidning att ljuga på det här sättet! Hoppas att tidningen åker på ett rejält skadestånd!

  85. 85.      Margaretha,  Augusti 10, 2009 19:41

    Det härär illa för Sv.damtidning, som behöver se över reportrarnas kompetens rent stilmässigt, det har skrivits mycket annat ”larv”,barnsligheter ,på
    senare tid som inte hör hemma i tidningen alls.Tappa inte stilen helt .

  86. 86.      Irena.,  Augusti 10, 2009 19:49

    Ja, Gittan. Det verkar plausibelt…kanske bebbe snart??

  87. 87.      tantlila,  Augusti 10, 2009 19:50

    VAAAAAAAAAAA, och jag som blev så glad när jag läste
    att Madeleine och Jonas förlovat sig.
    Ännu ett bevis på varför jag aldrig köper den här typen av skvallertidning..

  88. 88.      Carl Patrik,  Augusti 10, 2009 19:55

    Det skall bli spännande senare i veckan när Hovet går ut med sanningen. Kanske redan i morgon, Tisdag? Presskonferens eller pressmeddelande?

    Då kan alla vi hurra som vill hurra för Prinsessan Madeleine och Herr Bergström göra det! Min magkänsla säger att Svensk Damtidning har verkligen lyckats med detta SCOOP! :-) Regeringen har ju semester det kan vara en stor orsak att det dröjer?

    Hela Europas kungl. tidningar håller andan tills Nina Eldh trycker på sänd knappen på sin dator! :-) Släpp kaffekoppen och tryck!

  89. 89.      Irena.,  Augusti 10, 2009 20:19

    Det är lustigt hur synen på journalistiskt arbete har förändrats över tid…minns hur Jan Guillou och hans kompanjoner arbetade utan att söka överhetens godkännande; Nuförtiden verkar det som om man bara har tillåtelse att skriva det som myndigheter, hovet eller liknande, först har sanktionerat. Då är man ju informatör, och det jobbet har Nina Eldh, när det kommer till hovet.
    Nä, den här dagen har varit kul på ett gammaldags, levande sätt.Vilket förlovningsryktet är sant eller ej!

  90. 90.      Gittan,  Augusti 10, 2009 20:40

    Irena…Underbara människa..KLOKORD som får mig att begrunda den irritation jag kände när det stod klart att förlovningen som jag gratulerat till via sajten kanske inte skett..
    Men journalistik går ut på att våga chansa och i viss mån provocera…
    Jag hoppas så innerligt att Åsa står där som ” the winner” imorgon…Och att hon verkligen har kontakter som möjliggör att ta täten i ”scoopligan”..

  91. 91.      Helena M,  Augusti 10, 2009 21:05

    http://www.youtube.com/watch?v=vtb2ohWBSlQ&NR=1

    Tycker att denna video passar in i dag bland all tumult.

    Kram Helena M

  92. 92.      Barbro,  Augusti 10, 2009 21:24

    Helena M
    Begrunda heter det.
    Eftersom du kramar alla så en kram till dig!

  93. 93.      Helena M,  Augusti 10, 2009 21:36

    OK begrunda då, jag är inte så värst språkbegåvad. (skratt)

    Tack för kramen, jag skriver oftast kram av gammal vana med att maila släkt och vänner. Dessutom tycker jag det låter lite personligt.

    Mvh Helena

  94. 94.      Bella Donna,  Augusti 10, 2009 21:46

    I prinsessan Madeleines fall behöver regeringen INTE godkänna förlovningen, detta gäller bara tronarvingen! Det är alltså bara Pappa Kungen som ska ge sitt samtycke…
    Angående detta ”scoop”, så hoppas jag för Åsas skull att hon har rätt i det hon påstår – annars har hon gjort bort sig rejält! Veckan som kommer lär väl utvisa vem som har rätt…
    Åsa, jag tycker att du är en bra journalist, det vore hemskt trist om detta bara vore en gigantisk tidningsanka! Jag såg själv SVT:s nyhetssändning imorse, där man först vitt och brett gick ut med förlovningen, för att i slutet av sändningen säga att: ”Hovet dementerar förlovningen”…

  95. 95.      Marianne,  Augusti 10, 2009 21:57

    Håller helt med Margaretha, innehållet har på senare tid, under sommaren främst och sedan Jenny slutade, blivit oerhört dåligt, stilmässigt, innehållsmässigt och ”barnsligt”.
    Skärpning

  96. 96.      MAGGAN,  Augusti 10, 2009 22:44

    Det vore jätte roligt om det vore sant att Madeleine och Jonas hade förlovat sig men vi får vänta och se, tack för att du svarade Johannes, du är den ende som jag litar på här. Om nu inte detta är sant så är det fruktansvärt synd om Madeleine och Jonas och varför ska man göra på detta viset mot någon.

  97. 97.      Kunglig Förlovning igen! |,  Augusti 10, 2009 22:47

    [...] med sin Jonas Bergström. Förlovningen ska ha ägt rum nu i helgen på Solliden. Mer kan du läsa HÄR. Arkiverat under: [...]

  98. 98.      Christina Helsinki,  Augusti 10, 2009 22:57

    Var är min numera personliga guru, Remy Martin. Berätta nu, är de förlovade eller inte. Kan inte sova i natt om jag inte får besked. Kommer som Marcus att gråta hela natten av lycka (oops, glömde köpa hushållspapper), nåja handdukar får användas för en såå stoor händelse.

    Om det inte är sant, ringer jag till nödcentralen i Helsinki. Nite, nite

  99. 99.      Neta,  Augusti 10, 2009 22:58

    Hej alla vänner här ! Jag har varit på Fårö hela dagen.En tradition varje sommar (Denna magiska ö)
    Kikade lite på Bergmans grav också. Den var stilfull. , bara med en sten från Fårö När jag kom hem så satte jag på datorn, och HJÄLP, så många kommentarer .Ids inte läsa alla. Jag säger bara hjälp, hjälp, ja, jag säger hjälp. Är ni inte kloka ?
    Men ännu en gång, Grattis, Len och Jonas (han är min favorit) Om jag varit yngre så……..Jonas, Jonas……

  100. 100.      Armano,  Augusti 10, 2009 23:00

    Tommy Schönstedt, där har vi den ende som numera levererar sanna nyheter om kungafamiljen. Tyvärr är han lite för ensam i den genren.

  101. 101.      Neta,  Augusti 10, 2009 23:30

    Vem är Tommy Schönstedt? En som akdrig frågat förr.

  102. 102.      Karin,  Augusti 11, 2009 0:15

    Hvorfor skriver dere sånt tøv når det ikke er offisielt?

  103. 103.      chris,  Augusti 11, 2009 0:34

    nej detta tror jag inte på, möjligen har dom trolova sig om nu nån gör det längre? personligen tycker jag en trolovning är bra mycket vackrare än en förlovning- skulle önskat de två jag har förlovat mig(icke samtidigt dock) gett ett trolovningslöfte istället… Förresten vad är så speciellt med Jonas? Hans titel eller hans person? Jag är skeptisk- tycker han ser smörig och lismande ut. sov gott alla

  104. 104.      Martin,  Augusti 11, 2009 1:36

    Remy Martin….hmm nehej Du det sa’ va Martell Bleu Cordon….om de’ sa va Cognac….men dricker hellre Armagnac…allra helst dock en prune…eller mojligen en Poire William….:)
    Du skriver som vanligt kul kommentarer ”trollet” skrattade gott inemellan
    kan dock inte ge besked pa Din fraga…men tror till 66% att det maste vara raett…….men 33% chans att det ar en anka..eller kanske en faella for froken Asa…??? vem vet???….innan veckan ar slut laer vi veta one way or the other som dom sager i Ockelbo…!!
    Lilla ”trollet” skicka flera laenkar pa intressanta egendomar eller slaekter eller historiska artiklar…det skulle alla vi andra uppskatta vaeldigt mycket..!! och tack for den vi fick…Kiiiitooos…!!

  105. 105.      Lollo,  Augusti 11, 2009 6:41

    vi får vänta och se,
    hur lönge efter att svensk dam och att de officiellt går ut med att de är förlovade kan man ge att svesnk dam är först med nyheten?
    först med nyheten är ju en färsk vara.

    http://members2.boardhost.com/royal-jewels/msg/1248854874.html

  106. 106.      Lea,  Augusti 11, 2009 6:44

    Ha ha där fick ni alla gnällspikar som inte trodde detta var sant. Nu har hovet bekräftat.

  107. 107.      Lena Ankarberg,  Augusti 11, 2009 6:49

    Jaha alla ni som här har spytt skriftlig galla över Svenskt Damtidning och begärt att ansvariga skall gå ut med ursäkter, m m… Förlovningen är alltså ett faktum och ni har alla varit arga helt i onödan! Synd att det blev så förfärligt upprörda känslor – helt i onödan!

  108. 108.      Sven Persson,  Augusti 11, 2009 6:57

    Hej Svensk Dam!

    Det var alltså SANT!! Hovet har nu bekräftat förlovningen!

    Jag ber om ursäkt för mina hårda ord tidigare och vill gratulera både er och de unga tu!!

  109. 109.      Sven Persson,  Augusti 11, 2009 7:13

    Johan T Lindwall är kunga-journalisten som i fortsättningen får bära skammen kappa.

    Läs hans tvärsäkra uttalanden på

    http://www.gt.se/Nyheter/1.1643948/ingen-forlovning-for-madeleine-i-ar

    där han bl.a. skriver:
    ”Ytterligare en kunglig förlovning i år? Glömt det. Helt uteslutet. — Jag skulle säga att – om kärleken mellan Madeleine och Jonas håller – får vi en förlovning tidigast 2011.”

    Johan T Lindwall får bära skammens och okunskapens kappa i fortsättningen. Vill man få senaste nytt om kungahuset ska man tydligen läsa Svenskt Damtidning, inte Expressen!

  110. 110.      Martin,  Augusti 11, 2009 7:44

    Japp detta far Herr Lindwall ata ett bra tag framover…..Bravo Froken Asa!!

  111. 111.      Piper,  Augusti 11, 2009 7:52

    Johan T har en chans kvar…

  112. 112.      Inger Larsen,  Augusti 11, 2009 8:02

    Hipp hipp hura gör Madeleine o Jonas.
    Äntligen har ni fått göra det ni så länge velat.
    Lycka till i framtiden
    Inger Malmö

  113. 113.      Neta,  Augusti 11, 2009 10:55

    Rätt många dumma kommentarer blev det här igår. En REJÄL löneförhöjning till Åsa, dock.

  114. 114.      Lisa,  Augusti 11, 2009 11:17

    Grattis, ett vackert par precis som Daniel och Victoria. Lite kul om kvartetten får barn samma år 2011, jämngamla kusiner.

    Var det någon här som skrev att uppgiften var falsk?

  115. 115.      lena nilsson,  Augusti 11, 2009 11:55

    Tänk hur det är,Beck (Peter Haber)brukar säga att polisen läcker som ett såll,men vem är det som läcker nu? Roligt för Madeleine och Jonas i allafall det är kanske de som läckt för att påskynda processen.:D

  116. 116.      Lena,  Augusti 11, 2009 13:07

    Grattis Åsa, det är tur att S. Damtidning har en sådan bra journalist.
    Tycker att alla som har spytt galla över Åsa är skyldiga henne en STOR ursäkt.

  117. 117.      Ulf,  Augusti 11, 2009 16:37

    Grattis Åsa, Det är skillnad på journalistik och ”fritids-förståsigpåare”.
    Tycker att dessa amatör-besserwissrar ska uträtta något vettigt istället för att grotta i sånt som dom överhuvud taget inte har en susning om.
    Lyckönska förlovningsparet all framgång oavsett härkomst och lägg ner den svenska avundsjukan
    Grattis

  118. 118.      Lena Olofsson,  Augusti 11, 2009 19:24

    Tack svensk damtidning för att ni har koll på vad som händer. Jag har varit prenumerant sen 25 år och litar på vad ni säger. Till dom som i går tvivlade på förlovninen, vill jag säga. Sluta med struntprat inna ni vet. Grattis till Madeline och Johnas.

  119. 119.      Sven Persson,  Augusti 11, 2009 20:46

    Ja ja ja ja jaaaaaaaaaaa – vi ”fritids-förståsigpåare” råkade ha fel. Ska det vara så viktigt att uppmärksamma. Det ÄR faktiskt mänskligt i denna värld att ha ett litet fel då och då.
    Dessutom har vi (åtminstone jag) bett om ursäkt för en del kanske överdrivet hårda ord mot Svensk Dam.

    Måste vi löpa gatlopp bland er fritids-läsare också!? Det känns faktiskt inte så bra att gå till jobbet efter det.

    Något att tänka på om världen ska bli bättre, kanske?

  120. 120.      Lena OlofssonlLl,  Augusti 11, 2009 20:50

    Grattis till förlovningen. Jag har varit prenumerant på svensk damtidning i 25 år och alltid tyckt att dom har haft ett bra förhållningssätt till kungahuset. Hoppas att det kommer att fortsätta, Vi är många som älskar både kungahuset och tidningen. Grattis än en gång. Madeline och Johnas

  121. 121.      Neta,  Augusti 11, 2009 21:25

    Ta det lugnt Sven Persson, du var ju inte ensam om att ha fel. Ni var ju en hel klase som inte trodde på det. Och vad har jobbet med det här att göra, eller är ”jobbet” att kommentera på Svenskdam?
    Det var ädelt av dig att be om ursäkt, det var det ju inte så många som gjorde. Sov gott!

  122. 122.      Sven Persson,  Augusti 13, 2009 22:23

    Tack snälla Neta!

  123. 123.      Neta,  Augusti 13, 2009 22:32

    Bitte bitte, Sven Persson. Kul att du såg min kommentar och svarade. Du vet ju att så himla allvarligt är inte det här. Vi går ju alla mest in på skoj.
    Kram

  124. 124.      Eva Holmqvist,  Augusti 19, 2009 15:59

    Jag vill börja med att gratulera Madelein och Jonas, de är ett s.k. strävsamt par vid det här laget. GRATTIS!!!
    Sedan vill jag be Svensk Damtidning att skärpa sig och inte sjunka till samma nivå som kvällblaskorna och Hänt i Veckan m.fl. Jag fick veckans nummer av DV idag och ser till min fasa att i nästa nummer ska man jämföra de båda fästmännen!!! Vad är det här för mobbing? Hur kul är det för kronprinsessan, Daniel och hans familj att läsa detta?? Snälla ni låt de bägge paren nu vara ifred och avsluta mobbandet, det är fina killar båda två. / Eva H

  125. 125.      Agnetha,  Augusti 20, 2009 14:10

    Kungahuset engagerar vilket glädjer mig! Grattis Prinsessan Madeleine och Jonas! Hoppas ni får ett bra liv!

  126. 126.      caterine,  Augusti 22, 2009 16:51

    Jaha, förlovade och vad är det med det då? Dom har bott ihop i åratal, men nu förstör dom för Victoria och Daniel. Jag tycker uppriktigt sagt synd om Daniel som måste finna sig i att bli så trakasserad av press och undanskuffad av kungaparet, och den här Jonas framstår som så märkvärdig förö att han är från rätt sida. Daniels liv blir ju helt förstört att alltid måsta gå tre steg efter sin fru. Hoppas att hon kan stötta honom som han tänker stötta henne så att inte han känner sig mindre värd. Och vad tycker hans föräldrar ifrån det ”simpla” Ockelbo. Heja Daniel stå på dej.

  127. 127.      Margit, Esbo, Finland,  Augusti 26, 2009 5:27

    Hjärtliga gratulationer Madeleine och Jonas hoppas att det blir lycklig familjen.
    Önskar Margit från Finland.

  128. 128.      jonas,  September 1, 2009 0:56

    Undrar just hur stor chansen är att jag blir bjuden på bröllopet?

  129. 129.      Martin,  September 1, 2009 1:15

    Jonas hate to tell you but it is – 29% chans

  130. 130.      Peter,  Oktober 21, 2009 23:09

    Har också hört detta rykte inom kretsen att han varit otrogen och att tjejen ifråga nu blivit totalt utfrusen bara för att det kom ut????

  131. 131.      Astrid,  Februari 16, 2010 20:28

    jag tycker det är så sjukt att han är otrogen mot madde och detta står ingenstans i tidningarna?? han är ju inte direkt diskret!!

  132. 132.      Emma,  April 14, 2010 1:58

    Hela den här förlovningen verkar vara en upprepning av samma sak som när Vickan dejtade Daniel den förste och valde att själv bekräfta till pressen att de verligen var ett par. Kanske för att markera för den andra flickvänskandidaten att det minsann är kronprinsessan som är den ”officiella” flickvännen. Och kanske för att ”tvinga” Daniel den förste att bestämma sig..vilket han sedan också gjorde till den andra damens fördel..

    Nu försöker kungahuset dölja dubbelspelet genom att prata om ”långa arbetsdagar”. Men det borde ju vara Jonas fördel att försöka försörja sig och sin blivande maka istället för att åka snålskjuts på kungahuset. Givetvis har ingen av kungafamiljens medlemmar någon aaaning om vad ”långa arbetsdagar” betyder för oss vanliga medborgare uppe i karriären.

  133. 133.      Prinsessan Madeleine förlovad! « Elle,  September 8, 2010 8:08

Kommentera?

På fredag stundar stor fest i Storbritannien

Kungligt På fredag och lördag kommer kungligheter från hela världen att samlas i London då drottning Elizabeth firar sitt 60-års jubileum...

Annons
Annons

Drottning Elizabeths finaste juveler visas upp

Kungligt Drottning Elizabeths diamantjubileum i Storbritannien gör ju en lycklig på flera sätt. Inte minst för alla trevliga utställninga...

Fler bilder från Marys och Frederiks resa i Sydkorea

Kungligt Kronprins Frederiks och kronprinsessan Marys resa i Sydkorea är över för denna gång - här kommer några fler bilder från resan. ...

Vem bar den bäst…

Kändisar På Vimmelprinsessans blogg kan ni nu se två bilder på samma klänning - en på Jennifer Lopez och en på Emma Stone. Vem bar den bä...

Besök i Lourdes för Albert och Charlene

Kungligt Furstinnan Charlene och furst Albert har tagit sig över till den kända vallfartsorten Lourdes där de också gick i mässan. Resan...