Annons

Bläddra i nya numret

Prinsessan Madeleines härliga revansch…

26 Augusti, 2010, 10:15 i Kungligt | 97 Kommentarer
Prinsessan Madeleine var kvällens vackraste.

Prinsessan Madeleine var kvällens vackraste.

Det vackra bröllopet i Grekland mellan prins Nikolaos och hans Tatiana hade faktiskt en hel del svenska förtecken.

Inte nog med att brudgummen talar svenska. Hans mormor, prinsessan Ingrid, bodde ju på Stockholms slott innan hon gifte sig och blev drottning av Danmark. Tatianas brudtärna var dessutom den svenska finansdottern Ellen Dinkelspiel (född Stendahl).
På Svensk Damtidnings fråga om hon var nervös svarade Ellen:
– Ja, lite, svarade hon när hon anlände till kyrkan tillsammans med en handfull andra tärnor.

Ellen Dinkelspiel (tredje från höger) tillsammans med Tatianas tärnor.

Ellen Dinkelspiel (tredje från höger) tillsammans med Tatianas tärnor.

Kronprinsessan Victoria och prins Daniel – höll sig tätt intill varandra.

Kronprinsessan Victoria och prins Daniel – höll sig tätt intill varandra.

Skimrande klänningar

Alla var klädda i skimrande klänningar. De såg ut som glittrande havsnajader i blått och grönt. Ellens man, Jan ”Bröli” Dinkelspiel gick ensam in i kyrkan.
– Det är kul att vara här, sa han.

Gudinna

Kronprinsessan Victoria bär nu, efter sin smekmånad med prins Daniel, bara kärlekens färg – rött. Gårdagskvällens skära klänning var nu utbytt mot en i starkare rött. Den var plisserad och hade grekisk gudinne-snitt med hög midja och broderier i guld. Vi noterade också att Victoria burit klänningen en gång tidigare, på det danska bröllopet mellan prins Joachim och hans Marie.

Otroligt vackra prinsessan Madeleine med storebror prins Carl Philip.

Otroligt vackra prinsessan Madeleine med storebror prins Carl Philip.

Solglasögon

Men storasyster fick trots sin rubinsprakande kreation stark konkurrens av prinsessan Madeleine. Hon var verkligen nattens drottning i sitt blonda hår och mintgröna klänning. Vilken juvel! Lillprinsessan eskorterades av prins Carl Philip in i kyrkan. Han bar sina solglasögon i handen, trots att det nu var mörkt ute.

Paris Hilton

Bland den grekiska gräddan av unga stiliga män fanns reslige Stavros Niarchos som ju varit ihop med Paris Hilton. Han påminner mycket om Jonas Bergström, så vem vet…. Kanske vi får ett nytt kärlekspar efter denna ljumma bröllopsnatt med party, musik och bubbel? Prinsessan Madeleine saknade i alla fall inte kavaljerer på Nikolaos lyxiga bröllopsfest.

Av Åsa Bönnelyche
Foto: Charles Hammarsten

Glöm inte att köpa nästa nummer av Svensk Damtidning – där får ni ett stort bildreportage från bröllopet.

Följ även bröllopsyran på Åsas kungliga Europa »

Läs även:

Prinsen av Grekland fick sin prinsessa ››

I kväll blir det stor bröllopsfest på litet torg ››

Madeleine och Carl Philip på festhumör i Grekland ››

Allt om prinsessornas festklänningar ››

Dela:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email

Kommentarer

97 kommentarer till "Prinsessan Madeleines härliga revansch…"

  1. 1.      nina,  Augusti 26, 2010 10:18

    Ja hun var virkelig smuk!

  2. 2.      Demba,  Augusti 26, 2010 10:29

    Madeleine var jättevacker och Carl-Philip stilig.

  3. 3.      iris,  Augusti 26, 2010 10:31

    Vacker klänning Madeleine har, men hon har lagt på sig mycket i vikt.

  4. 4.      Anita Kuusela,  Augusti 26, 2010 10:34

    Tycker att Victoria och Daniel var vackrast av allihop.

  5. 5.      Bittan,  Augusti 26, 2010 10:38

    Det var ju trevligt att Anna-Maria lärt sina barn svenska, Undrar om Margrethes och Benediktes barn och talat svenska.
    Anna-Marias barn kanske talar danska också?

  6. 6.      Lollo,  Augusti 26, 2010 11:05

    Åsa har du hört honom taa svenska
    jag kan tänka mig lite danska men inte svenska

  7. 7.      Midnattsol,  Augusti 26, 2010 11:09

    Tärnornas klänningar va jättefina. Helt rätt färger i sammanhanget, men paljetterna eller vad det nu är, kunde de ha varit utan.

  8. 8.      Karin,  Augusti 26, 2010 11:13

    Jeg synes Madeleine er blitt tykk.

  9. 9.      A-B,  Augusti 26, 2010 11:28

    Bröllopsklänningen var ljuvlig och kronprinsessan Victorias och prinsessan Madeleines klänningar var helt enkelt underbara!

    Har sagt det tidigare – vilket j-a klagande på de kungliga, antingen är de för smala eller för runda eller är det något fel på deras ansikte, hår, kläder, glasögon, intelligens, intresse, kunskap, engagemang m.m., m.m. – you name it!

    Till alla er stackars perfekta människor ni kan inte ha det lätt.
    Själv är jag som de kungliga – mänsklig!

  10. 10.      Medea,  Augusti 26, 2010 11:34

    Roligt att Victoria kan bära sina kläder mer än två gånger.Då är hon ju sparsam!

  11. 11.      nea,  Augusti 26, 2010 11:44

    Kära A-B,

    eftersom kungligheternas enda funktion är, bokstavligen talat, att visa upp sig på diverse tillställningar är det naturligt att folk kommenterar deras utseende. Något annat finns inte att kommentera, eller hur?

  12. 12.      HM,  Augusti 26, 2010 11:59

    Håller med # 11.
    Vad skall man annars kommentera om inte deras utseende??
    Hur bra klipp-arm de har när de klipper invigningsband? Hur många blomsterkvastar de kan bära?

    Alla, såväl kungligheter, andra kändisar och vi vanliga svenssons får finna oss i att allmänheten respektive grannar/vänner/ovänner etc har kommentarer på våra kläder, utseenden osv osv osv.

    Därmed inte sagt att jag inte gillar kungligheter, men nog farao är det för att vi vill titta på bilder som vi är inne på denna sajt.

  13. 13.      Hans.M,  Augusti 26, 2010 12:04

    På tal om språkkunskaper – är det någon som vet hur språkkunniga medlemmarna i familjen Bernadotte är? Kungen pratar mkt bra engelska (när han får tala fritt), Prinsessan Christina talar utmärkt franska men hur är det med de övriga i familjen och deras språkkunskaper tro. Kungen och hans systrar samt Kungens barn har ju egentligen tyska som modersmål. Victoria talar bra engeska men tyska, franska????
    Den fantastiska Drottning Margrethe talar ju felfri svenska, hennes son Fredrik talar också bra svenska.

  14. 14.      A-B,  Augusti 26, 2010 12:07

    @11 nea.

    Självklart finns det mer att kommentera och lika självklart kan man kommentera kläder osv. Men min poäng, som uppenbarligen inte gick fram, är VAD och framförallt HUR man kommenterar.

    Dessa sidor är tyvärr nedlusade med kommentarer som är såväl mobbing som ärekränkning, framförallt mot de kungliga. Kanske vissa personer som kommenterar här mår bra av att få ur sig sina egna frustrationer och tillkortakommanden i livet genom bl.a. personliga angrepp. Jag och flera med mig gör det inte.

  15. 15.      nea,  Augusti 26, 2010 12:20

    Ja, jag ser inte vad som är så självklart att kommentera förutom utseendet eller framtoning. Något annat existerar inte – detta torde vara uppenbart för var och en. Eller vad tycker du i detalj att man kan annat kommentera?

    Lite tillspetsade kommentarer är ok. Ni som säger att ni inte gör påhopp på kungligheter ägnar er istället åt påhopp på dem som uttrycker kommentarer som avviker från era egna. Så får ni uppenbarligen utlopp för er egen frustration.

  16. 16.      Hansen,  Augusti 26, 2010 12:22

    Den svenske kongefamilies sprogkundskaber kan jeg ikke udtale mig om, men: Dronning Margrethe taler flydende engelsk, svensk og vel også fransk. Måske også tysk, men hun blev jo født under den tyske besættelse af Danmark og efterfølgende har det IKKE været et populært fremmedsprog i Danmark. Margrethes udtale af engelsk og svensk er meget fin, hun har godt sprogøre. Det sprogøre har hendes yngste søn Joachim arvet. Han taler engelsk, fransk – og også svensk flydende og med rigtig pæn udtale. Frederik derimod er en rigtig ”leverpostej”-dansker, hvad sprog angår. Hans engelsk har tyk dansk accent – men han har formentlig et godt ordforråd; takket være Mary og ophold i udlandet. Måske taler han også svensk, men det har jeg aldrig hørt, og formentlig fransk, han og broderen gik jo på fransk skole et år, og jeg har en snigende mistanke om, at familien taler fransk, når de er privat, for at please Henrik.

  17. 17.      unbestechlich,  Augusti 26, 2010 12:23

    Börjar det inte spåra ur när Sveriges högsta ämbeten reser omkring och firar avdankade kungahus bröllop. Åka till bröllop i kungafamiljer som sparkades bl.a. för åttio år sedan ? = Exempel: Kosovo, Jugoslavien.

    En Statschefs uppgift måste vara att på bästa sätt gynna folket
    Staten = Sitt land. Detta genom givande möten som gynnar svensk industri, ekonomi, internationella kontakter.
    Nu åker inavlade s.k. kungligheter kors och tvärs i världen och lyckas med att fördumma varandra ännu mer. Vilket jag anser bara det värt ett Nobel pris.

  18. 18.      Olivia,  Augusti 26, 2010 12:31

    17unbestechlich

    Så sant, så sant.
    Men mot dumheten kämpar även gudarna förgäves.

  19. 19.      nea,  Augusti 26, 2010 12:37

    #17, #18 vi är många som tänker så.

  20. 20.      Lydia,  Augusti 26, 2010 12:40

    unbestechlich#17 De är där privat då de är sysslingar med brudgummen, hade de inte varit det hade de inte varit där.

  21. 21.      Pia,  Augusti 26, 2010 13:00

    Åsa Bönnelyche & Co, sluta med ert rutinmässiga hyllande av Madeleine som den vackraste osv. Vem som helst som har lite smak ser väl lätt att victoria är den som ser mest attraktiv ut både i kläder och rent fysiska företräden. Madeleine är en rulta och vill hon komma igen får hon nog sätta stopp för sitt festande. Det har redan satt tydliga spår. Blir så gräsligt trött på detta slentrianmässiga tjat om den lilla sessan. Titta ordentligt och var rättvisa.

  22. 22.      Louise N,  Augusti 26, 2010 13:35

    Tycker verkligen att det är orättvist att kalla Madeleine för ”rulta” och skriva att hon skulle gått upp i vikt osv. JAG tycker att hon är jättefin! Och smal – om det nu skulle spela någon roll. Visst, hon har ju inte samma kroppsform som Victoria. Men Victoria tränar nog ganska mycket mer än Madeleine gör, helst styrketräning som väl formar kroppen på ett anant sätt än tex konditionsträning som power walking? Varför ska hon se ut som en ”sticka”?

    Hade väl varit ”värre” om hon sett ut som kronprinsessan av Spanien, det är verkligen tragiskt att hon är så tunn!

  23. 23.      rasmus,  Augusti 26, 2010 13:38

    Ja Madeleine Bernadotte har en livsstil som faster Birgitta men liknar faster Christina alltmer, i hållning och halvtantiga klänningar, tältliknande ”kreationer”.
    Hon borde titta på hur andra kungligheter i Europa i 30 års ålder för och klär sig…..något arbete är det knappast tal om för Madeleine Bernadotte eller ska hon i vanlig ordning ”studera till hösten”.
    Är Madeleine vacker med sitt smink och tillgjorda flicklockar så är alla vackra.

  24. 24.      allegra,  Augusti 26, 2010 14:01

    Madeleine är en strålande vacker påminnelse om sin farmor, prinsessan Sibylla och har tydligen ärvt hennes gen vad gäller att ha lätt att gå upp i vikt.
    Att leva med det ska absolut inte handla om ständig bantning med svältkurer.
    Men det ska handla väldigt mycket om konsten att hitta smarta
    klädskapare.

  25. 25.      Gneta,  Augusti 26, 2010 14:03

    #17.. hmm.. inte visste jag att Kosovo är ett fd kungadöme..

    Sedan precis som någon skriver, till detta bröllopet kom dom som privatpersoner, Victoria, Carl-Philip och Madeleine är ju sysslingar med brudgummen.. Kungen (Statschefen) och Drottningen var ju inte ens där..

  26. 26.      Midnattsol,  Augusti 26, 2010 14:48

    Detta eviga tjat. Man får inte tala om att Madeleine har gått upp i vikt. Då blir man kallad mobbare och allt. Åh, vad elak man är emot stackars Madeleine som bara SKA vara Europas vackraste prinsessa..
    Men det är helt okej att skriva om Letizias prinsessjuka. (Och Rania för den delen) ”Stackar’n så smal hon är, hon ser så utmärglad ut etc”..
    Madeleines viktuppgång beror på en osund livstil, och därför kan jag kritisera det. Det är inget som ska uppmuntras. Det är lika illa att vara utmärglad som att vara plufsig pga en dålig kost och osund livsstil. Kan vi kritisera Leti, Rania och alla andra som är smala, så kan vi också kritisera Maddes plufsighet. Det är nämligen inte ideal att sträva efter. Inte något av det..

  27. 27.      Gustav,  Augusti 26, 2010 14:53

    Re 26 jag instämmer helt med det du skriver!!

  28. 28.      Gneta,  Augusti 26, 2010 14:56

    #26 och vad vet du om Madeleines livsstil, mer än vad tidningarna väljer att skriva om????

  29. 29.      Midnattsol,  Augusti 26, 2010 15:00

    28# Man behöver inte vara Einstein för att se att prinsessan lever osunt… Det syns långa vägar. Helt plötsligt la hon på sig flera kg. Hon har haft ett tufft år också, och då är det lätt att man lägger till sig med dåliga vanor. Får hoppas att hon tar tag i sitt liv nu.

  30. 30.      Maria,  Augusti 26, 2010 15:38

    Madeleine,Victoria och Carl Philip var privat på detta bröllop.De är både släkt och vänner till brudparet.Själva bröllopet var också en privat tillställning.

  31. 31.      Maria,  Augusti 26, 2010 15:49

    Det som är skrämmande är att det finns folk här som kallar Madeleine överviktig,tjock etc
    Hon är max en 38a.Det är sådana här kommentarer som gör att flickor och kvinnor får anorexia och ätstörningar.Har sett sådant på nära håll och det är hemskt-Madeleine ser sund,frisk och fräsch ut.Vad vet ni om hennes sätt att leva och festande?Det är tidningarna som gör rubriker,även nu när hon är gäst på ett bröllop.Tror någon av kvällstidningarna skrev i en rubrik,Här festar Madeleine.

  32. 32.      Susanne M,  Augusti 26, 2010 16:07

    # 31 Knappast en 38a, snarare 42a, efter att ha varit en 36-38 för inte så länge sen.

  33. 33.      Gneta,  Augusti 26, 2010 16:12

    #31.. då var hon isåfall en 42:a redan förra sommaren, eftersom kvällen före bröllopet hade hon samma klänning som på Victoriadagen 2009

  34. 34.      Emma_H,  Augusti 26, 2010 16:16

    daniel borde ha kollat slipsknuten innan uppställning för fotografering. slipsknuten är hårt åtknuten pekandes åt vänster vilket inte ser vidare snyggt ut då slipsen hänger alldeles snett

  35. 35.      Pia,  Augusti 26, 2010 16:47

    Då får jag väl försöka att ta det riktigt enkelt, så att alla förstår: Åsa B. m fl. upprepar ideligen att Madeleine är ”den allra vackraste”. Detta sker på bekostnad av många riktigt snygga kvinnor, bl a Victoria. Det har pågått i årtionden och jag blir så trött på detta tjatande ”med ryggmärgen”. Vad jag menar är att hon är långt ifrån den där vackra sessan IDAG! Hon får se ut hur hon vill. Vad jag vänder mig mot är alla som envist försöker trumma i mig och övriga läsare detta, att hon ska vara så vacker. Ordet rulta är ett snällt ord och jag kunde lika gärna ha sagt ”lönnfet” eller ”småmullig” i stället. Jag tycker att det är dags att ta av de rosa glasögonen och se sanningen. Prinsessan är inte mindre värd för det. Men det är klart att om hon orkade, och brydde sig om sitt yttre så kunde väl hon också träna nåt pass i veckan, så finge hon också en vältränad och sund kropp. Det är inte trådsmalhet det gäller.

  36. 36.      nina,  Augusti 26, 2010 17:03

    Det er vel ikke vægten der tæller, men udstrålingen.
    De var egentlig smukke/vackra alle sammen!
    Men når man tænker på hvad Madeleine er gået igennem i foråret, er det jo flot at hun ”tar revansch” nu. Victoria og Daniel var virkelig også et flot par, ligesom de andre. Synes at alle kan være stolte over deres kongehuse.

  37. 37.      Lina,  Augusti 26, 2010 17:52

    Jag slar vad om att hon atminstone ser mycket battre ut an du, Pia.

    Jag tycker Madeleine ar jattesot och retar mig nagot oerhort over allt gnall over hennes ”extrakilon”. Vidrigt helt enkelt. Var man an vander sig ska det predikas om hur man ska vara stolt over sina kurvor och man ser artiklar dar killar sitter och tjatar om att de inte tycker det ar attraktivt nar tjejer ar for smala etc. Alla hyllar J-Lo och Beyonce och har i England ar det nya att kopa inlagg for att fa storre bak. Sedan ser man en bild pa Madeleine dar hon ser lite storre ut om baken och omedelbart kommer ormtungorna fram… Jag undrar bara vad det ar man ska ratta sig efter? Hur kan mojligen nagon (tonaring etc) ta till sig och verkligen kanna att de duger som de ar och att de inte ska skammas for sina kurvor nar en syrefratande tant som Pia sitter och basunerar ut att Madeleine ar fet?
    Jag vill se en bild pa Pia. Kan du vara snall att lagga in nagon lank har eller nagot? Tack.

  38. 38.      Emelie 27,  Augusti 26, 2010 18:13

    Det finns många prinsessor som är väldigt vackra i olika länder. Madeleine ser inte lika fräsch ut nu som för några år sedan, inget fel i att lägga på sig några kilo och inte vara vältränad, men en del svenska tidningar är tröttsamma med epitetet ”vackraste sessan” det blir lite pinsamt.

  39. 39.      anna-karin,  Augusti 26, 2010 18:30

    Jag håller med dig Pia #35, detta att Madeleine ALLTID är den vackraste är riktigt tröttsamt. Visst är hon fortfarande söt och gullig.
    Dock ser vi ju alla att den här gröna klänningen inte gör hennes kropp rättvisa! Den gör henne tjockare än vad hon är troligen.

    Victoria har så länge kritiserats för att behöva en stylist medan M. har höjts till skyarna för sina klädval. Jag tycker personligen att V. har sprungit om M. med hästlängder i stilighet tack vare sin stylist. Det är dags för M. att anlita en också och inte bara springa ut och köpa dyra märken hela tiden.

  40. 40.      Midnattsol,  Augusti 26, 2010 18:33

    37# Det är skillnad på Madeleine, Jennifer Lopez och Beyonce. De två senare har kurvorna på rätta stället och har en sådan figur naturligt. Madde har lagt på sig, varför är det så känsligt att man säger sanningen? Och så blir jag så trött på att man använder ordet kurvig när någon har blivit lite rund. Kurvig är man när man har formerna på rätta stället, även när man är smal. Kurvig kan man också vara om man har en grövre benstomme, men fortfarande formerna på rätta stället. (J-Lo, Beyonce) Snälla använd ordet kurvig i dess rätta sammanhang. Madde har blivit lönnfet, så enkelt är det. I alla fall om man jämför med gamla bilder. Och fortfarande förstår jag inte varför SD hyllar Madde som bröllopets vackraste, när hon kommer i en klänning som inte ens passar hennes kropp.. Se på Carina Axelsson, Victoria, Maxima, Marie, Anne-Marie etc, så förstår ni vad jag menar. Nej, jag mobbar inte Madde. Jag menar bara att det känns lite pinsamt att SD favoriserar Madde på detta vis. Man undrar vad dom sagt om hon inte varit svensk prinsessa. Då hade man nog läst om hennes viktuppgång, på samma sätt som man har läst om Letizias ”utmärglade kropp”… Visst var hon vacker på detta bröllop, men inte outstanding..

  41. 41.      Magdalena,  Augusti 26, 2010 19:09
  42. 42.      Gneta,  Augusti 26, 2010 19:17

    #40 Ang Madeleine om hon nu lagt på sig så mycket sista tiden, hur kommer det säg då att hon kvällen lyckades få på sig samma klänning som för ett år sedan????

    Sedan har jag kollat lite bilder.. tror det snarare är modellen och kanske kvällsbris som gör att hon ser större ut än hon är på bilderna här.. Jämför gärna med andra bilder i andra tidningar så märker ni att det nog är modellen som lurar er..

  43. 43.      A-C,  Augusti 26, 2010 19:27

    Re 42 Med duktiga sömmerskor går det att ta ut och in klänningar om figuren ändrar sig, det vet jag av egen erfarenhet med en balklänning jag fick ändra när den hängt några år sedan förra användningen :)

  44. 44.      Helena A,  Augusti 26, 2010 19:39

    Man kan gå upp ganska mycket i vikt och ändå ha vissa sina gamla kläder. Det beror var fettet lägger sig. överarmar ,lår osv.jag tror madde har mått riktigt dåligt och tröstätit. Hon kommer nog igen hoppas jag.

  45. 45.      Lina,  Augusti 26, 2010 20:06

    nr 40
    Men hon arbetar val f-n inte som modell?? Hon har val inte ansokt ett jobb dar det kravs av henne att hon ar smal??? ”Na men man ska minsann inte kalla henne vacker da..” Journalisten som skriver far val bestamma sjalv om han/hon tycker hon ar vacker? Och det ar ju fortfarande HENNE ni kritiserar?

    Om det daremot ar nagot jag ar trott pa ar det allt fjask for prinsessan Mary. Varfor refererar man alltid till henne som ”skonheten” – far jag fraga vad det egentligen ar for skont och vackert med henne? Ge mig ETT exempel pa ETT ansiktsdrag som kan klassificeras som vackert? Forklara sedan varfor tack, for jag forstar det inte.. For mig ser hon ut som precis vem som helst pa gatan. Men jag har aldrig fatt for mig att kritisera henne (forr) – men nar det hackas sa har mycket pa Madeleine sa tycker jag att det ar rimligt att jamfora. Det ar mojligt att Mary har smalare midja men vad mer??

  46. 46.      nea,  Augusti 26, 2010 20:27

    Mary har fantastisk hy, strålande ögon, rena drag och en underbar utstrålning. Det gör henne så vacker :) Sedan är hon värdig men samtidigt älskvärd i sin framtoning… Och så har hon tagit kungligt mode till helt nya nivåer…

    Madeleine är sönderbränd och sönderblonderad och har en otrevlig ovana att himla med ögonen då det är någonting hon inte tycker om (jmfr tex. nobelfesten och vickans aftonen-före-bröllopsfest). Hon har heller ingen fantasi: har burit samma snitt på klänningen (axelbandslöst) det senaste decenniet.

  47. 47.      Gneta,  Augusti 26, 2010 20:40

    #46.. Nu överdriver du allt ang Prinsessans Madeleines klänningar.. Senaste decenniet axelbandslöst.. Då har du noll koll på bilder från olika festligheter där hon varit med….

  48. 48.      Neta,  Augusti 26, 2010 21:14

    Suck vad trist Du är…
    har du ingen att hålla kär?
    Brukar hjälpa i nödens stund
    hoppas att du får i natt en blund

  49. 49.      Magdalena,  Augusti 26, 2010 21:20

    #50 og 51
    Herlig befriende begge to. Fortsett gjerne,,,,,,,,,,,,,,LOL

  50. 50.      Neta,  Augusti 26, 2010 21:25

    Stig upp i morgon pigg å kry
    varje morgon den är ny

    Ibland skall man gå upp innan ångsten gör hål i nattsärken.

    Sign/okänd poet

  51. 51.      tobias gbg,  Augusti 26, 2010 21:29

    Re 46 – jag håller med Mary är supervacker, medan Madeleine blonderar håret till nån konstig gul nyans och verkar ha fastnat i ett tjejmode för tonåringar fast hon är 30 snart.

  52. 52.      Neta,  Augusti 26, 2010 21:40

    Ja min kärlek är så ren så ren
    ingen tafsar efter mitt ben

  53. 53.      Neta,  Augusti 26, 2010 22:04

    Men faktiskt Aqua Vera är doften för karlar. Helt outstanding. Jag frågade Nyllet vad kungen har för after shave och även Jonas. Har inte fått svar ännu…

  54. 54.      Lina,  Augusti 26, 2010 22:09

    Jag tror att om man ser valdigt alldaglig ut (som Mary) sa kan det finnas fler som kan identifiera sig med en och ens utseende och inte lika manga som blir svartsjuka (som med Madeleine). Tror det ar det det hanger pa.

    Nr 46 ”Rena drag”? Prinsessan Mary har inte vad som kallas rena drag. Ren hy mojligen om det ar det du menar. Men det ar inte samma sak.

  55. 55.      Ellinor,  Augusti 26, 2010 22:20

    Jeg undrer meg over hvorfor Madeleiene alltid skal være ”hakkekyllingen” her innne. Dere som skriver at hun er tykk, småfet o.s.v. burde skamme dere…
    Hvorfor i all verden kommentere henne når dere bare har stygge ting å si ??

  56. 56.      HM,  Augusti 26, 2010 22:23

    Det är möjligt att Madeleine gått upp i vikt, men då skall man komma ihåg att hon inte är 19 år längre. De flesta kvinnor som närmar sig 30 år lägger på sig några kilon, kanske upp till 5-7 kg om man har otur.
    Vet inte hur lång hon är, men tippar på att hon är ca 167 cm. Kanske väger hon numera 65 kg mot förut något på 50 kg. Ganska normalt eller hur? Sedan lägger ju kameran på ett antal kilon också.

    Det skulle kanske inte skada med lite motion, men framförallt sluta sola så frenetiskt , inklusive solarie. Det är långt farligare!

  57. 57.      A-B,  Augusti 26, 2010 23:05

    Jag dristar mig till att sticka ut huvudet igen, angående vad och framförallt hur man väljer att kommentera andra människor, och den här gången kommer jag t.o.m. med ett litet tips!

    I senaste Svensk Damtidning på s. 60 kan man läsa att en tidningskollega till SD hade frågat Lisa Nilsson om hon var gravid. Lisa Nilsson gav följande dräpande, och anser jag även briljanta, svar (första meningen kan självklart bytas ut beroende på ålder, vilken kritik personen i fråga får mottaga osv.);

    ”Jag är bara naturligt medelålders. Jag väljer att inte bli förolämpad men hoppas att oartigheten inte ska upprepas!”

  58. 58.      Neta,  Augusti 26, 2010 23:32

    ja vi har ju alla läst det här vi som har tidningen..visst var det bra parerat av Lisa Nilsson. Helt klartl
    Men ändå så tycker vi att det är roligt att se VACKRA människor. Som vår Madeleine som är högvilt i pressen utomlands. Men suck suck inte i Sverige. Här klagas det på henne av vissa. Ingen är tydligen profet i sitt eget land…
    Vi skall vara stolta över en sån prinsessa som Madeleine.
    Vackrast av alla….
    Och god och snäll är hon.

  59. 59.      Tina,  Augusti 26, 2010 23:38

    #40 Midnattsol:
    Just det!
    Den som anser att Madde är vacker i sin nuvarande form..den saknar totalt estetiskt omdöme!
    Hon KUNDE vara vacker..hon har vackra drag.. lika vackert hår som Victoria och en proportionerlig kropp..men tyvärr så saknar hon stil!
    Med sitt sönderblekta hår med svart utväxt ..ofräsch hy..och missklädsamma outfits..är hon bara en i mängden av billiga partybrudar på Stureplan!

  60. 60.      chad,  Augusti 26, 2010 23:44

    Ledsen för min svenska, men allt detta tal om Madeleine har upp i vikt … ni vet att det finns många män som gillar en kvinna att ha någon kudde och kurvor. och inte gillar hud och kvinnor ben som Letizia. Jag tror att Madeleine är ännu vackrare och kvinnligt nu med tyngd

  61. 61.      Neta,  Augusti 26, 2010 23:58

    Tack Irena du är en fena… hmm :)
    Suss gott

  62. 62.      Neta,  Augusti 27, 2010 0:04

    Stig upp stig upp den nya dagen gryr
    Oändligt är vårt stora äventyr

    Sign/en inte alltför okänd poet

  63. 63.      Irena.,  Augusti 27, 2010 0:08
  64. 64.      Demba,  Augusti 27, 2010 0:31

    Madeleine är fantastiskt vacker. Hon kan banta 10 kilo om hon vill och hon kommer att vara vacker även efter det.
    Men allt detta skrivande om att en person som Madde är för tjock är så farligt.

    Victoria har anorexi. Det blir man aldrig frisk från. Snälla alla ni som skriver att Madeleine är för tjock. Sluta med det. Vill vi ha en till prinsessa som blir sjuk pga. alla höga krav på hur man måste se ut för att passa in i mallen?

    Låt prinsessorna vara i fred angående deras utseende. Alla kvinnor nojar över sin kropp. Och prinsessorna kan läsa all den här dyngan om de vill. Hoppas de inte läser.

  65. 65.      Neta,  Augusti 27, 2010 0:36

    Visst var det Boje Irena och tack för den fina länken. LU
    Semper fi
    Neta

    Språngmarsch i morgon? Tror inte det nä….. :)

  66. 66.      mb,  Augusti 27, 2010 1:01

    Just det chad, bra kommentar. Visst är Madeleine lite rundare (en klänning kan lätt läggas ut Gneta) men fortfarande mycket mycket vacker.

  67. 67.      Stina,  Augusti 27, 2010 9:41
  68. 68.      Medea,  Augusti 27, 2010 10:28

    Imponerad var ordet.

  69. 69.      Stina,  Augusti 27, 2010 10:32

    71 # Demba man kan aldrig förvänta sig att människor ska bete sig bättre än vad dom har förstånd till. Och jag måste säga att jag är oerhört besviken…

  70. 70.      nea,  Augusti 27, 2010 10:34

    #59 vilken intressant analys…. Tänk, jag upplever precis tvärtom: madeleine representerar den alldagliga svenska stureplanstypen; söt, hårt blonderat hår, likadana kläder…sådana flickor går det tretton på dussinet av – de är alla söta men inget mer än det.

    Jämför med Mary och Maxima – eleganta, långa kvinnor med enorm utstrålning.

    Tatiana själv är vacker som en gudinna men åtminstone jag upplever inte att hon ler med ögonen, dvs. jag uppfattar inte att hon har en varm utstrålning (jmfr tex. med victoria)

  71. 71.      Stina,  Augusti 27, 2010 10:45

    79 # Då måste jag fråga dig. Vad gör det dig då, om du nu har makten att kunna göra den bedömningen.

  72. 72.      unbestechlich,  Augusti 27, 2010 14:48

    Fråga gällande språkkunskaper i kungafamiljen.

    Överraskande i Tysk TV sade drottningen: Jag har tappat min tyska p.g.a. svenskan. Madeleine blev av ZDF. ARD intervjuade gällande Childhood Foundation i Brasilien. Hennes svar: Tack så mycket. Hej Då! På Svenska. Det kallar jag värdefull PR för Childhood och Sverige. Enligt de jag frågat så är Victorias tyska botten, franska samma sak, fast hon uppges läst på Franskt universitet ?

  73. 73.      unbestechlich,  Augusti 27, 2010 14:51

    Neta # 69

    Min levnadsregel är ganska enkel. Jag kliver upp på morgonen och går till sängs på kvällen.
    Däremellan sysselsätter jag mig så gott jag kan.

  74. 74.      unbestechlich,  Augusti 27, 2010 14:54

    Man behöver bara åldras
    för att bli mildare.
    Jag ser inte något fel begås
    som jag inte själv skulle begå

    Goethe

    Ödet ger oss släktingar och grannar
    men våra vänner väljer vi själva.

  75. 75.      nina,  Augusti 27, 2010 16:50

    # 79 – nea, tror det beror på vilka länder man kommer ifrån.
    Om man kommer ifrån Danmark är en typ som Madeleine INTE särskild normal att hitta, här i Danmark är alla slagna över hennes utseende, många i pressen som pratar om det. I Sverige är det säkert annorlunda, där finns det många fler som Madeleine. I Danmark är en typ som Mary mer vanlig (vi har många med mörkt hår och blek hy). Och i England och Australien är hon säkert ännu vanligare. Bara en betraktelse.

  76. 76.      Evelyn,  Augusti 27, 2010 16:53

    # 71 Demba..bra skrivit av dig :)

    Varför ska folk skriva så mycket om deras kroppsform.
    Alla är Vi ju olika till kropp och tjäl och tänk på hur Miss Twiggy såg ut…ska Madeleine se ut så tro..nää..tycker jag inte.

  77. 77.      Olivia,  Augusti 28, 2010 20:46

    Jag har trott, naivt nog, att Kungahuset skulle seriöst representera och sälja Sverige och ge valuta för skattepengarna.

    Modelljobbet trodde jag tillhörde en annan grupp människor.
    Men ack så fel jag hade.

  78. 78.      Magdalena,  Augusti 28, 2010 21:45

    #83 Unbestechlich,

    Kloke ord fra en stor filosof………….

    Håper salige Goethe og hans visdomsord har inspirert deg så mye at du nå slutter å skrive så kritiskt om din kongefamilie :-)

  79. 79.      Stina,  Augusti 29, 2010 12:06

    Jag hoppas verkligen att Madelenei snart finner en man som vet hennes vädre och att hon kommer att bli oerhört lycklig. Hon är i allafall en oerhört bra människa, som är värd det bästa. Kanske hinner hon före carl- philip och Sofia till alteret., vem vet.

    Ha det fint.

  80. 80.      Pia,  Augusti 29, 2010 19:04

    Nea, jag håller i alla fall med dig. Men Madeleine har sina ständiga påhejare. Det spelar ingen roll vad hon gör eller hur hon ser ut. För dem är hon bara bäst. Kanske är det en identifikationshistoria. Många svenska unga tjejer är ju blonda och blåögda och då ser de genast en prinsessa som ser ut så. Toppen. Men nog blir man trött av ”jamset”. Ett exempel är ju Stina 88, här ovanför. Det är ”hjärtespalten”-floskler.

  81. 81.      Annica,  Augusti 29, 2010 20:49

    # 21 Pia
    Håller med dej till punkt och pricka; SVD:s journalister kunde gärna läsa det också. Säger så, trots att jag avskyr att tala om folks utseende – kunglig eller icke. Men det är onödigt att längre, per automatik, kalla Madeleine ”modeprinsessa”. För det är hon inte. Victoria har kört förbi, för att inte tala om alla andra prinsessor i Europa.

  82. 82.      Annica,  Augusti 29, 2010 21:10

    ”Midnattsol”.
    Jag har alltid tyckt att det är konstigt att få hacka ner på dem som är smala, men aldrig få säga ett ord om de som är för feta. Detta gäller INTE prinsessan Madeleine, hon är plufsig, men inte fet – dock inte lika hälsosam som Victoria. Bara inse fakta. (Jag gick också upp massor i vikt efter skilsmässan – tröstade mej med mat och dryck).
    Men vi får aldrig kritisera barn och unga för att de är överviktiga, vars livstil kan leda till problem som är långt värre och större än de som lider av ätstörningar.
    Så är det bara i västländerna. Övervikten (med diabetes 2 och andra följdsjukdomar) är långt farligare än anorexi. Men det får man aldrig tala om. Konstigt.

  83. 83.      Brita pettersson,  Augusti 29, 2010 21:20

    Dumt att jämföra människor, det är insidan som räknas, bra att alla inte är lika, varken till utseende el, sätt.

  84. 84.      A-B,  Augusti 29, 2010 23:49

    @92 Brita

    Håller verkligen med dig, mycket fint och bra skrivet!

    Egentligen borde jag därför inte citera från länken till expressen nedan, men med tanke på alla groteska uttalanden, speciellt om prinsessan Madeleine, kan jag tyvärr inte låta bli.

    ”Alla ville få en bild av de kungliga. Och mest eftertraktad var en bild på svenska prinsessan Madeleine.
    När hon lämnade middagen small fotoblixtarna och komplimangerna haglade bland åskådarna:
    - Det vackraste jag har sett!
    - Hon ser ut som en fotomodell!”

    http://www.expressen.se/nyheter/1.2114369/hela-europas-favoritskvaller

  85. 85.      annamaria,  Augusti 30, 2010 0:56

    VARFÖR har hon orange hår? Dessutom har hon ett stooort arsle, mkt opassande.

  86. 86.      Michelle,  Augusti 30, 2010 1:29

    Jag läste igenom lite av inläggen.. sen tröttna jag.. Har vi blivit såå utseendesfixerade att vi verkligen tror att det inte går att prata om annat än hur de ser ut och vad de har på sig ?? Jag minns för inte så väldans länge sedan att just såna kommentarer från media att Vicktoria var tjock fick henne till att få ätstörningar.. Är det dit vi vill nå med att blurra ut nått så trist och uttjatat som ”Hon har blivit lite tjock” ?? Jag tycker att kvinnor i alla storlekar ser bra ut.. Börjar bli väldigt trist att se alla kvinnor gå runt som om dom vorre stöpta i samma format !!
    Förresten.. Annat att prata om vorre väl iallafall allt de positiva de gör för ”Oss” som bara sitter och kommenterar hur de ser ut..

  87. 87.      Helen von Uther,  Augusti 30, 2010 13:54

    Fantastisk vacker solbränna prinsessan Madeleine har. Hon har uppenbart tur med solen, på lunchrasterna, när hon vilar från det hårda arbetet i World Childhood Foundation.

  88. 88.      A-B,  Augusti 30, 2010 17:46

    @96 Helen von Uther

    Eftersom du inte är så insatt så ska jag vara snäll och berätta för dig att prinsessan Madeleine börjar arbeta för World Childhood Foundation igen i dagarna, efter semester och olika officiella uppdrag för Sverige.

    Hoppas du hade en skön semester och att även du fick lite solbränna!

  89. 89.      Demba,  Augusti 30, 2010 18:01

    A-B # 97.
    Helen von Uther är vår irriterande skribent som föreläser med 7 kilometer långa kommentarer om juridik och kungahusets alla övertramp som de ska åtalas för.
    Kan inte skriva namnet för han är portad överallt och då kommer min kommentar inte fram.
    Hoppas du vet vem jag menar.

  90. 90.      Evelyn,  Augusti 30, 2010 18:20

    # 96 Helen von Uther

    Du kan ju byta med Madeleine :)

  91. 91.      A-B,  Augusti 31, 2010 0:39

    @98 Demba

    Ah, den med ca ett dussin alias?! Tack för infon!

  92. 92.      Demba,  Augusti 31, 2010 0:45

    Ja A-B.

  93. 93.      Drottning Klytaimnestra av Mykene,  Augusti 31, 2010 19:20

    vad kostar lyxprinsessornas och deras mors av skattebetalarna betalda garderob per år? Familjen Bernadotte borde vara redovisningsskyldiga!

  94. 94.      MUTIKI MAZAMBI DIEU-DONNE,  September 2, 2010 9:30

    jag tycker mycket om Prinsessan MADELAINE THERESE JOSEPHINE och jag skulle vilja vara sin Make !
    Jag älskar mycket Henne och jag tror Hon ska vara min Hustru !
    Gud Välsigna henne !
    Mazambi Mutiki Dieu-donné

  95. 95.      Demba,  September 2, 2010 10:36
  96. 96.      trocomare,  December 7, 2010 19:27

    rasmus, Augusti 26, 2010 13:38
    Varför ska Madeleine klä sig som hon vore i 30-års åldern när hon bara är 28 år? Eller det kanske inte du visste om att hon var? 1982 är hon född, bara så du vet.

  97. 97.      Henriette Ståhlberg,  Februari 15, 2011 20:29

    Men Hallå!!!!

    Madeleine är jättefin!
    Man behöver inte vara ”pin smal” för att vara vacker!

Kommentera?

På fredag stundar stor fest i Storbritannien

Kungligt På fredag och lördag kommer kungligheter från hela världen att samlas i London då drottning Elizabeth firar sitt 60-års jubileum...

Annons
Annons

Drottning Elizabeths finaste juveler visas upp

Kungligt Drottning Elizabeths diamantjubileum i Storbritannien gör ju en lycklig på flera sätt. Inte minst för alla trevliga utställninga...

Fler bilder från Marys och Frederiks resa i Sydkorea

Kungligt Kronprins Frederiks och kronprinsessan Marys resa i Sydkorea är över för denna gång - här kommer några fler bilder från resan. ...

Vem bar den bäst…

Kändisar På Vimmelprinsessans blogg kan ni nu se två bilder på samma klänning - en på Jennifer Lopez och en på Emma Stone. Vem bar den bä...

Besök i Lourdes för Albert och Charlene

Kungligt Furstinnan Charlene och furst Albert har tagit sig över till den kända vallfartsorten Lourdes där de också gick i mässan. Resan...