Busnels nya satsning – se härliga plaggen
Svensk Damtidnings moderedaktör Johanna Lejon har pratat med Busnels vd Louise Falkenberg om märkets höst och vinterkollektion 2019, en kollektion som rymmer en helt ny produktgrupp: dun kombinerat med stickat! Modernt och trendigt men samtidigt så klassiskt chict.
Berätta lite om kollektionen, varifrån kommer inspirationen?
– Inspirationen för den här kollektionen kommer från Paris där jag bott under det senaste året. Vi har adderat flera nya spännande material och modeller, samtidigt som vi alltid håller vår grund med de klassiska stickade plaggen. Målet är att man ska kunna bära Busnel till alla olika tillfällen, och även bygga sin garderob.
Har du något favoritplagg från kollektionen? Något plagg du är extra förtjust i?
– Den här säsongen älskar jag våra ANNONS Double Faced Wool-ytterplagg. En kappa och en jacka i kamel och svart där vi utvecklat en ny knapp. Jag har använt min jacka varje dag sedan den kom, ett riktigt lyxigt höstplagg!
Kappa från Busnel. ANNONS Läs mer och köp här.
Kappa i svart från Busnel. ANNONS Läs mer och köp här.
Hur stylar du dessa plagg?
Jag skulle kombinera jackan med den krispiga vita skjortan, ANNONS Adrianne Shirt och den perfekta byxan i läderANNONS Mira Leather Leggings som ger en snygg och höstig look.
Adrienne Shirt från Busnel. ANNONS Läs mer och köp här.
Mira Leather Leggings från Busnel. ANNONS Läs mer och köp här.
Jag noterar lite nya typer av plagg, dunjackorna exempelvis, berätta om dem!
– Dun kombinerat med stickat är en ny produktgrupp som vi kommer att fortsätta utveckla varje säsong, vilket känns jätteroligt! Den här höstkollektionen har vi två modeller: en kappa med stickade ärmavslut, och en kort jacka med stickade ärmar och rygg, detaljerade med guldiga B-knappar.
Jacka från Busnel. ANNONS Läs mer och köp här.
Jacka i svart från Busnel. ANNONS Läs mer och köp här.
Röd jacka från Busnel. ANNONS Läs mer och köp här.
Kappa från Busnel. ANNONS Läs mer och köp här.
Kamelfärgad dunkappa från Busnel. ANNONS Läs mer och köp här.
Röd dunkappa från Busnel. ANNONS Läs mer och köp här.
Vem är Busnels drömkund?
– Drömkunden för Busnel är den medvetna kvinnan som vill investera långsiktigt i sin garderob. Hon uppskattar den höga kvalitét som Busnel haft sedan starten i Frankrike 1920 och plaggen hon har i sin garderob är tidlösa.
Under dina tio år på Busnel, hur har märket utvecklats?
– Under de här tio åren har det hänt massor! Busnel och fabriken i Frankrike fortsätter att växa med hjälp av vårt duktiga team. Vi har satsat hårt på att förnya och förändra varje kollektion, vi når nya målgrupper och vi satsar digitalt.
Vad är viktigast för varumärket Busnel just nu?
– Att fortsätta värna om den höga kvalité som vi erbjuder våra kunder och att planera Busnels 100-årsjubileum nästa år!