Prislappen på kronprinsessan Victorias urtjusiga blazer – gjorde succé i London
Så mycket kostar blazern som kronprinsessan Victoria hade på sig i London!
Kronprinsessan Victoria gör stor succé i Storbritannien! Hon och prins Daniel har inte varit i England i mer än drygt ett dygn, men brittisk press har redan hunnit skriva åtskilligt om vår blivande drottning och hennes känsla för stil.
Detaljen i Victorias klädsel får alla att smälta
Daily Mail var uppenbarligen imponerade av hennes utstyrsel under gårdagens galamiddag på Naturhistoriska muséet i London.
"Hon samlade sitt mörkbruna hår i en sofistikerad tofs och hade på sig glamorös make-up med ljusrosa läppstift. Prinsessan kombinerade detta med metalliska stilettklackar och nöjde sig på smyckesfronten med eleganta örhängen", skriver Daily Mail.
På torsdagsmorgonen kunde vi se att Victoria dagen till ära valt något mer färggrannt – och juligt! Kronprinsessan bar en knallröd blazer från märket Alice + Olivia.
"En tidlös och förnäm jacka för att fira damen i dig. Den får allt du har till att se otroligt sofistikerat och chic ut med en avklippt passform och mönstring", kan man läsa på märkets hemsida.
Man ser på omgivningen att de fullkomligen smälter av jackan, som genast för tankarna till den där högtiden som bara är en knapp månad bort!
Men det kostar att sprida julstämning. På shoppingsajten Zalando har man satt en prislapp på 7825 kronor på modellen som Victoria har på sig.
Detta är märket som kronprinsessan Victoria bär
Alice + Olivia grundades av den amerikanska designern Stacey Bendet. Hon är själv ett riktigt socitetetslejon, gift med Eric Eisner, son till Disneyjätten Michael Eisner, och har flera gånger dykt upp på ansedda Vanity Fairs sammanställningar över USA:s bäst klädda kvinnor.
Stacey är också uttalad feminist.
VIDEOS FRÅN svenskdam
– När jag startade mitt företag fanns det väldigt få kvinnliga vd:ar inom modebranschen. Det fanns fantastiska designers, men de ägde eller drev inte nödvändigtvis sina egna företag, och sanningen att säga så byggde de flesta företagen på att män designade kläder för kvinnor, snarare än att kvinnor designade kläder för kvinnor, har Stacey sagt i en intervju med det amerikanska affärsmagasinet Forbes.