Caroline, 44, i öppet bråk med Madeleine: ”Gå hem”
Bilderna har väckt starka känslor.
Under den senaste veckan har lyxmärket Balenciaga kritiserats över hela världen efter en kampanj där barn fotograferats med nallebjörnar iförda bdsm-attribut.
En av många som satt ner foten och riktat stark kritik mot varumärket är prinsessan Madeleine, som är vice hedersordförande för World Childhood Foundation.
"Jag är chockad och otroligt upprörd över att barn används i modereklam på ett sexuellt sätt. Att använda bdsm-nallebjörnar är en implicit referens till sexualiseringen av barn och till pedofilvärlden. Det är INTE ok", skrev Madeleine på Instagram tidigare i veckan.
Prinsessan uppmanade även sina följare att ta ställning mot detta oacceptabla beteende och visa en tydlig markering mot företag som använder sig av dessa typer av bilder.
Caroline Grimwalker i öppet bråk med prinsessan Madeleine: "Gå hem"
Många menar att Balenciaga bör bojkottas för gott, efter den problematiska kampanjen.
Men på torsdagen framför författaren Caroline Grimwalker, 44, en annan åsikt, i ett inlägg på Facebook.
"Nej. Varken vi som använder märket, eller modehuset själva, eller fotografen som tog bilderna till kampanjerna, är för pedofili. Gå hem samtiden. Du är full. Lärde du dig INGET av Mr Cool-gate? *himlar med ögonen*", skriver hon och publicerar en bild på ett par skor från Balenciaga.
Madeleine, å andra sidan, tar frågan på stort allvar och har publicerat ytterligare ett inlägg på Instagram – om hur Childhood arbetar för alla barns rätt till trygghet.
I kommentarsfälten under prinsessans inlägg syns hundratals hejarop från följare som tackar Madeleine för att hon använder sin plattform till att belysa detta viktiga ämne.
"Tack för allt vi engagemang och arbete som ni lägger ned på detta otroligt viktiga arbete", skriver en person.
"Tack för att du säger ifrån. Jag önskar att fler kändisar och offentliga personer skulle ta ett ställningstagande emot företaget, som inte ens förtjänar att nämnas vid namn", skriver en annan.