Efter Meghans och Harrys succé – nu anställer drottningen en sociala medier-ansvarig
Sugen på att jobba med den brittiska drottningen, Elizabeth? Grattis, nu har du chansen!
Om du regelbundet tillbringar din lunchrast med att ta foton, till Instagram, av perfekt positionerade lattemuggar och hamburgare så kan det vara dags för ett karriärbyte. Drottningen av Storbritannien är för närvarande på jakt efter en social media manager, en sociala medier-ansvarig.
Jobba med den brittiska drottningen
På den brittiska kungafamiljens hemsida annonserar man just nu ut en ny tjänst. Vad det hela handlar om? Att chefa för den digitala kommunikationen, för drottningens räkning. Arbetsbeskrivningen? ”Att på nya sätt att upprätthålla drottningens närvaro i offentligheten”.
Enligt annonsen innebär jobbet att hantera det dagliga nyhetsflödet på digitala och sociala nätverksplattformar, skapa innehåll samt researcha och skriva.
Man arbetar i Buckingham Palace och drottningen betalar cirka 30 000 pund – beroende på erfarenhet. Arbetstiden? Måndag till fredag – 37,5 timmar i veckan. Den lyckliga som får tjänsten får även 33 dagars semester, gratis lunch och tillgång till utbildning för att stödja yrkesutvecklingen. Den sökande bör ha bra fotografiska färdigheter samt en god kommunikationsförmåga.
Meghans och Harrys Instagramsuccé
Annonsen om en ansvarig för sociala medier kommer bara månader efter att drottningen publicerade sitt första Instagram-inlägg under ett besök på Londons Science Museum.
Men kanske bör drottningen , först och främst, konsultera barnbarnet Harry och hans Meghan. De, om några, har ju lyckats med sina sociala medier! @sussexroyal, parets konto på Insta, är en supersuccé. Kontot uppnådde 1 miljon följare på fem timmar och 45 minuter ( i dag har man 8,2 miljoner följare). Paret tillkännagav även ankomsten av sin nyfödde son, Archie Harrison Mountbatten-Windsor, på social media-plattformen den 6 maj.
Foto: TT