Favoritdesignerns stöd till Sofia i viktiga frågan
Designern Ida Sjöstedt, som ofta samarbetar med prinsessan Sofia, gör nu en viktig markering i kampen mot näthat. En fråga som ju Sofia och Carl Philip också är väldigt engagerad i via Prinsparets stiftelse.
Ida Sjöstedts lanserar nu tillsammans med Telia en tech- och modekollektion “Fashion against hate”. Kollektionen består av en mobilskal och en tröja som pryds av ett gyllene fredshjärta och en tröja. Tröjan går endast att beställa på elle.se.
– Kärlek, acceptans, gemenskap och inkluderande har alltid varit de viktigaste värdeorden i mitt företagande såväl som skapande. Det kändes därför självklart att jobba med “Fashion against hate” och naturligt att jobba med det gyllene fredshjärtat som även återkommer som symbol i min senaste vårkollektion. En symbol mot hat och för alla fina värden som gör livet värt att leva, IRL såväl som digitalt ute på sociala medier, säger Ida Sjöstedt.
I höstas lanserade Telia även kampanjen #hatahat i samarbeta med anti-mobbing-organisationen Friends. Modeinitiativet med Ida Sjöstedt är det andra samarbetet i den här kategorin och allt överskott går till även denna gång till Friends.
Av Ellen Myrgård Lindén
Foto: IBL, Stella Pictures