Från kungen – till 56-åriga Tina: Kvinnan som ska chefa över Madeleine
Prinsessan Madeleine har lämnat sin trygga kungliga roll och tagit klivet ut i den ”vanliga” jobbvärlden.
Nu ska hon sälja hudvård under varumärket MinLen – och på fredag väntar den internationella lanseringen i Düsseldorf i Tyskland.
Ett glammigt event med Madeleine mitt i vimlet på jättemässan Art of Beauty & Health. Och för första gången ska vi få höra henne berätta om sin nya karriär. En storsatsning som hon gör tillsammans med det schweiziska miljardföretaget Weleda.
Prinsessan Madeleines märke MinLen
Efter Madeleines 42 år med kungen som chef så är det nu alltså Weledas 56-åriga vd Tina Müller som ska föra befälet. På den nya bilden står de sida vid sida – och Tina säger att hon ser fram emot att jobba med ”Madeleine Bernadotte”, som alltså blir prinsessans officiella namn i dessa sammanhang.
Prinsessan Madeleine
För Madeleine är det en ny värld som öppnar sig – men Tina Müller är en rutinerad lady. Hon har 25 år bakom sig i skönhetsindustrin och har bland annat jobbat på l’Oreal.
Innan hon blev vd för Weleda ansvarade hon för marknadsföringen på tyska Opel, där hon knöt till sig kändisar från modevärlden. Och nu har hon alltså engagerat vår egen prinsessa, om än under vanligt namn.
VIDEOS FRÅN svenskdam
Foto: Joel Silva/Childhood/TT, Prinsessan Madeleine/Instagram, Clément Morin/Kungliga Hovstaterna.