Hovet om prins Daniels reklam: Måste undersökas
Det var vid årsskiftet, under en resa till Marocko, som 27-åriga Johanna Nordin såg en märklig reklamskylt. Bilden på skylten, som gjorde reklam för glasögon, föreställde ingen mindre än prins Daniel.
– Jag såg den av en slump, tyckte att det var väldigt kul att hovet sålt ut sig för reklam, säger Johanna till Expressen.
“Butiken, som heter Optique Chaab och tillhandahåller både vanliga glasögon och solglasögon, har två bilder på sin reklamskylt. En av dem föreställer en blond kvinna med solglasögon, och den andra kronprinsessan Victorias make prins Daniel”, skriver Expressen.
Kvällstidningen har ringt upp hovets Margareta Thorgren för att höra vad hon har att säga om saken:
– Oj då! Sådan information måste vi naturligtvis undersöka. Vi har rådgivare som hanterar sådana saker när det förekommer, säger hon.
– Nu först och främst ska vi ta reda på om det stämmer, med den här bilden.
Daniel har använts i reklam förr. Senast handlade det om ett fastighetsbolag.
Av Johanna Lejon
Foto: Stella Pictures