Jubel efter Madeleine-effekten: "Ett rekordår"
Ett av uppdragen som betyder extra mycket prinsessan Madelein är stiftelsen Min Stora Dag som arbetar mot barn med svåra sjukdomsdiagnoser. Madeleine är stiftelsens beskyddare och hon har initierat flera projekt som fallit väl ut, till exempel det stora sagokalaset på Kungliga slott förra året.
Då fick ett 20-tal barn komma till Slottet där de möttes av prinsessorna Madeleine och Leonore i full galastass. Hovet hade dukat upp med finast porslinet och bjöd på prinsesstårta och kakor och Tobias “Tobbe Trollkarl” Blom stod för underhållningen. Kalaset blev en stor succé, givetvis.
Nu väljer Min Stora Dag att lägga in ytterligare en växel för framtiden. Till tidningen Resumé berättar generalsekreteraren Helen Benneo att Min Stora Dag inleder ett samarbete med den Guldäggsbelönade reklambyrån Volt.
– Min Stora Dag har växt mycket och 2016 blev ett rekordår på alla sätt. Nu ska vi nå ännu fler barn och måste då anpassa oss till ett samhälle i ständig förändring med allt vad det innebär. Volt känns som en perfekt partner i det här läget, säger hon till Resumé.
Foto: Stella Pictures och kungahuset.se/Kate Gabor.