Populärt: NYTT! Korsord Drottning Silvia Kronprinsessan Victoria Prins Daniel Prinsessan Madeleine Prinsessan Sofia Marius Borg Höiby

Chris om Madeleine: ”Vi finns där för varandra”

28 mar, 2025, 21:20
Prinsessan Madeleine och Chris O’Neill lanserar MinLen med Weleda i Düsseldorf
Fyra timmar med prinsessan Madeleine i hennes nya roll som skönhetsdrottning – och med Chris som oväntad sidekick!
Annons
Prinsessan Madeleines avslöjande om nya livet i SverigeBrand logo
Prinsessan Madeleines avslöjande om nya livet i Sverige

En prinsessa – i ett hav av tyska influencers.

Madeleine har gjort debut i sin nya roll som skönhetsdrottning, klädd i babyblå kostym och med Chris O’Neill vid sin sida.

Och det var ett skönt avslappnat par som jag mötte på beautymässan i Düsseldorf tidigare i dag. Faktiskt just den stad där drottning Silvia tog studenten 1963.

Nu fick den bilda ram när hennes yngsta dotter rivstartade sitt ”civila” jobbliv: Madeleine lanserade sin nya hudvårdsserie MinLen.

Annons
Prinsessan Madeleine och Chris O’Neill lanserar MinLen med Weleda i Düsseldorf
Chris O’Neill vid Madeleines sida. Foto: Jessica Gow/TT
Prinsessan Madeleine vid lanseringen av MinLen med Weleda i Düsseldorf
Detta var ju en viktig dag: Hennes första offentliga framträdande i rollen som entreprenör. Foto: Jessica Gow/TT
Annons
Prinsessan Madeleine i ljusblå kostym vid lanseringen av MinLen på beautymässan i Düsseldorf
Dagens look: Den ljusblå kostymen från amerikanska Veronica Beard. Foto: Sascha Schürmann/Dana Press/TT

Om Madeleine var nervös så märktes det inte utåt. Och Chris var som fisken i vattnet – han har ju gått på internatskola i Sankt Gallen och står stadigt med businesskorna i den tyskspråkiga kulturen.

Vilket också gjorde honom glödhet för de tyska och schweiziska reportrarna på plats. Det var dock Svensk Dam som knep honom för en pratstund! Glad och med tredagarsskägg, och sina omtalade smilgropar.

Chris O’Neill vid lanseringen av prinsessan Madeleines nya hudvårdsserie MinLen vid skönhetsmässan i Düsseldorf
Chris O’Neill är hemtam i Tyskland – hans mamma Eva O’Neill bor av och till i München. Foto: Sascha Schürmann/Dana Press/TT

Han är lätt att prata med – och han var uppriktigt glad för Madeleines skull. Är du stolt över din fru? frågade jag och Chris svarade:

Annons

– Superstolt! Jag är här för att supporta henne. Vi är en familj, vi finns där för varandra.

Prinsessan Madeleines halsband med barnens initialer
Barnen var faktiskt också med på ett hörn: Madeleine bar deras inititaler guldkedjan hon hade runt halsen. Sascha Schürmann / dana press

Och ja! Chris avslöjar att han har varit testpilot för Madeleines kommande hudkrämer. Kanske var det till och med MinLen som hade givit honom dagens glow?

– Vi har alla testat alla, barnen också.

I affärerna finns de dock först i september, men vi fick smygtitta på designen: Förpackningar i pastelliga färger – som är riktade till barn.

Prinsessan Madeleines hudvårdsserie MinLen i samarbete med Weleda
Madeleine nya hudvårdsmärke MinLen, som inleder med elva produkter. Foto: Jessica Gow/TT

Produkterna har namn som Madeleine har hittat på tillsammans med Leonore, 11, Nicolas, 9, och Adrienne, 7. De är dock inte döpta efter de kungliga kidsen, utan de har fått hitte-på-namn.

Annons

– Vi hade så kul tillsammans när vi gjorde det, sa Madeleine.

Prinsessan Madeleine: Därför startade jag MinLen

Hon berättade också att hon har arbetat med detta i hemlighet i hela två år, och att idén föddes redan när familjen bodde i Florida – närmare bestämt under en shoppingrunda.

Prinsessan Leonore ville ha coola hudvårdsprodukter, men Madeleine hittade inga som var tillräckligt naturliga och trygga för att hon skulle vilja ge dem till sin dotter.

– Barn och tweens och tonåringar ser så mycket tutorials på TikTok som de vill följa. Men de använder alldeles för starka krämer och jag ville hitta bättre alternativ.

Prinsessan Madeleine vid lanseringen av sitt nya hudvårdsmärke MinLen i samarbete med Weleda
Prinsessan Madeleine – som hyllade de svenska apoteken som nyligen infört 15-årsgräns för avancerad hudvård. Foto: Action Press/TT
Prinsessan Madeleine och Chris O’Neill vid lanseringen av MinLen i samarbete med Weleda
– Chris är en viktig del av bolaget och han ger mig värdefull input när det gäller finansiering och struktur. Det är verkligen en family business, sa prinsessan Madeleine. Foto: Jessica Gow/TT
Annons

Det blev fyra intensiva timmar med Madeleine och MinLen – döpt efter hennes eget privata smeknamn Len. Men sedan var det dags att säga hej och på återseende.

Prinsessan Madeleine tillsammans med Weleda på mässan i Düsseldorf i samband med lanseringen av MinLen
Dags att flyga hem till Sverige. Foto: Jessica Gow/TT

Fast det dröjde bara en dryg timme innan våra vägar korsades igen: Med en minut kvar till avgång boardade Madeleine och Chris planet som jag satt på. Klockan 19.00 landade vi punktligt på Arlanda. Fredagsmyset med barnen hemma i Kungliga Hovstallet var räddat.

Annons

Foto: Jessica Gow/TT, TT.

Annons
ANNONSSAMARBETE MED EDBLAD