Madeleines egna ord om nya jobbet: ”Glad!”
Har du också gått och hoppats på att få se mer av Madeleine i hennes gamla roll som prinsessa?
Nu när hon äntligen bor i Sverige igen och alla tre barnen går i skola och förskola: Adrienne är 7, Nicolas är 9, och Leonore har fyllt 11.
Men så ser det inte ut att bli – för 42-åriga Madeleine har ett annat jätteprojekt på gång. Det står klart efter hovets nyhetsbomb i dag.
Prinsessan Madeleine – som inte har någon kunglig lön – ska i stället ge sig in i den lukrativa skönhetsbranschen och har startat eget bolag. Kungahusets svar på Bianca Ingrosso? Ja, vem vet.
Första produkten kommer i slutet av sommaren, men lanseringen äger rum redan nu på fredag, i tyska Düsseldorff. Det uppger Weledas pressansvariga för Svensk Dam. Och själv är prinsessan Madeleine väldigt förväntansfull inför sin nya karriär:
– Hon är glad över att ha möjlighet att starta bolag och arbeta med ett eget varumärke, säger hovets informationschef Margareta Thorgren till Svensk Dam.
Prinsessan Madeleines nya företag – satsar på hudvård
Kungens godkännande? Det har Madeleine fått. Hovet bedömer att det nya bolaget går att kombinera med hennes ställning som Kunglig Höghet. Och varumärket – ja, det heter MinLen, efter Madeleines privata smeknamn i familjen, som är just Len.
Men eftersom prinsessan Madeleines nya verksamhet klassas som privat så kommer hon att skippa sin prinsesstitel och kalla sig Madeleine Bernadotte när hon jobbar med sin hudvårdssatsning.
Ett grepp som har funkat för prins Carl Philip: Han heter ju Carl Philip Bernadotte när han säljer sin design i egna företaget Bernadotte & Kylberg. Skillnaden här är att prinsessan Madeleine kommer att samarbeta med ett schweiziskt miljardbolag: Weleda AG.
Prinsessan Madeleines egna ord om MinLen
– Jag är så glad över att kunna dela nyheten att jag lanserar MinLen, en hudvårdsserie med naturliga produkter som är framtagen i samarbete med Weleda, säger Madeleine själv – och beskriver Weleda som ett europeiskt skönhetsmärke med hållbarhetsprofil som jobbar över generationsgränserna.
Foto: Joel Silva/Childhood, Henning Ross/Prinsessan Madeleine/Instagram.