Madeleines nya reklamkupp
I dag måndag kommer prinsessan Madeleine och Chris O’Neill att tillsammans med kungaparet ta emot Kanadas generalguvenör som kommer till Sverige för ett fyra dagar långt statsbesök.
Men statsbesöket är inte det enda som står på Madeleines agenda. I helgen avslöjade hon att Childhood nu tar kampanjen “Eyes Wide Open” till Sverige – och Stureplan.
Kampanjen som tidigare visats på en av världens mest kända reklamplatser – Times Square i New York – ska nu rulla på den största annonsplatsen på Stureplan.
På Facebook skriver Madeleiene: “Eyes Wide Open är en kampanj som jag skapat tillsammans med Childhood. Syftet är att uppmana oss vuxna att hålla ögonen öppna och anmäla om man misstänker sexuella övergrepp mot barn. Nu går vi ut med detta viktiga budskap på Stureplan i Stockholm”.
Hon fortsätter: “Vi vuxna kan göra skillnad i kampen för alla barns rätt till en barndom utan sexuella övergrepp. Hjälp oss och säg vad du såg!”.
Läs mer om Eyes Wide Open här!
Foto: Ibl, www.facebook.com/princessmadeleieneofsweden.