Nyheten om Madeleines och Jonas förlovning slog alla rekord
60 560 unika besökare förra veckan på svenskdam.se! Svensk Damtidnings sajt var först med nyheten om Madeleines och Jonas förlovning och det belönade sig med rekord i unika besökare på svenskdam.se. Antalet sidvisningar under samma vecka var också den högsta någonsin, 455 214 enligt Nielsen statistik.
– I måndags då vi släppte nyheten om förlovningen hade svenskdam.se
cirka 25 000 unika besökare och det är rekord för en enskild dag. När vi publicerade nyheten om kronprinsessan Victorias och Daniel Westlings förlovning kraschade vår server när vi var uppe i ungefär 20 000 unika besökare, säger redaktionschef Petra Lindell.
– Vi har självklart firat med både prinsesstårta och champagne! Vi räknar också med att nå toppsiffror för året när det gäller lösnummerförsäljningen av nummer 34 av Svensk Damtidning. Prognosen ligger på 200 000 exemplar.
Den kungliga bröllopsyran är total och Svensk Damtidning satsar stort – både på webben och i print – detta “bröllopsår”.
– Att vi var först med nyheten om Madeleines och Jonas förlovning visar att vi är störst och bäst på de kungliga nyheterna. Vi har mycket goda källor och duktiga medarbetare och vi värnar om relationerna med hovet, säger Petra Lindell.
Foto: Charles Hammarsten