Prins Daniel en riktig superkommunikatör
För tredje året som affärstidningen Resumé har korat Näringslivets 150 superkommunikatörer och i år kommer prins Daniel på andra plats.
Med på listan över skickliga kommunikatörer finns även fotbollskungen Zlatan, ärkebiskopen Antje Jackelén, sångerskan Zara Larsson och filantropen Gunhild Stordalen. På andra plats hittar vi prins Daniel, så här lyder motiveringen:
– Efter att ha drillats av pr-byrån JKL är prins Daniel numer en fullfjädrad superkommunikatör, vilket passar utmärkt i hovets nya, mer öppna kommunikationsstrategi.
En prins i tiden
Prins Daniel har verkligen blivit en prins i tiden, han engagerar sig i många olika ämnen och har verkligen blivit en mycket populär medlem av kungahuset, på bilden här intill ser vi prinsen med sin Victoria och parets dotter prinsessan Estelle under Skid-VM i Falun.
Vilka som blir näringslivets superkommunikatörer avgörs av en jury. I år ingår Lena Ahlström, vd och grundare Ledarstudion, Per Schlingmann, rådgivare och grundare Per Schlingmann AB, Thomas Backteman, executive director och partner Hallvarsson & Halvarsson, Kattis Ahlström, generalsekreterare Bris, Cecilia Schön Jansson, vd Sveriges Kommunikatörer och Resumés chefredaktör Claes de Faire.
Lyckats förändra Sverige
– Det här är en lista med namn som lyckas förändra Sverige genom kommunikation. Det är goda exempel att inspireras av för att de tänker kommunikativt i allt som de gör, säger Resumés chefredaktör Claes de Faire.
Vi kan också tillägga att Vinnare 2015 var Lisa “Misslisibell” Jonsson. Vinnare 2014 var Ingvar Kamprad och vinnare 2013 var Mikael Wolf.
Av Agneta Nisbeth
Foto: IBL