Reaktionen efter prinsessan Madeleines nyhet: "Svårt att se"
Prinsessan Madeleine må vara just prinsessa. Men hon har alltid gått sin egen väg och på många sätt levt ett liv utanför de kungliga ramarna.
Under måndagen kom en stor nyheten från prinsessan Madeleine. Hon ska starta ett hudvårdsmärke, MinLen, i samarbete med bolaget Weleda.
Produkterna kommer lanseras i slutet av sommaren och i ett inlägg på Instagram berättade Madeleine om planen med produkterna.
"MinLen är det första naturliga, ansvarsfulla hudvårdsmärket i flera generationer i Europa – skapat med behoven hos både unga och växande familjer i åtanke." stod det i inlägget.
Kungliga expertens reaktion efter Madeleines nyhet
I P4 Stockholm fick journalisten och den kungliga experten Ebba Kleberg von Sydow kommentera prinsessans nya projekt.
– Det här är en väldigt spännande nyhet och ganska oväntad, säger hon.
Kleberg von Sydow poängterar att det går bra att starta företag som kunglig – men att responsen fårn allmänheten varit blandad.
– Reaktionerna har dels varit positiva. Det är många glada tillrop och många som hejar på. Men det är också en del som lyfter frågan till detta om hur hon ska kunna skilja på rollerna, fortsätter Enna Kleberg von Sydow.
– Det är en verkligen ny era för prinsessan Madeleine. Det här är verkligen att stänga dörren till det kungliga livet och ge sig in på en helt ny bana, fortsätter hon.
Själv tror den kungliga experten att det kan bli svårt för prinsessan Madeleine att kombinera sin nya satsning med sin roll som kunglighet.
– Här är det en stor kommersiell aktör inblandad. Så hur det går att kombinera har jag lite svårt att se, säger hon i P4.
Ja, vi får se hur det går för MinLen som lanseras senare i år.