Populärt: NYTT! Korsord Drottning Silvia Kronprinsessan Victoria Prins Daniel Prinsessan Madeleine Marius Borg Höiby Norska kungahuset

Stephanie Bergströms miljonsuccé

15 okt, 2019, 16:01
AvEmma Sanderberg
Efter 8 år i branschen blomstrar Stephanie Bergströms bolag som hon har tillsammans med vännen Erik Magnuson. Nu uttalar hon sig om vad som ligger till grund för succén.
Annons

Stephanie Bergström, 36, är sedan 6 år tillbaka gift med prinsessan Madeleines före detta fästman, Jonas Bergström. Paret bor i en villa på 285 kvadratmeter på Djurgården i Stockholm med sina två barn. Medan Jonas arbetar som advokat, driver Stephanie bolaget Soft Goat som tillverkar kashmirtröjor tillsammans med vännen Erik Magnuson.

Kom på idén under en middag 2010

I en ny intervju med Affärsvärlden berättar nu Stephanie hur företaget kom till och vilken succé de gör i dagens läge. Det var under en middag 2010 på västkusten som vännerna Stephanie och Erik började prata om hur höga priserna var på kashmirtröjor och att de skulle försöka sig på att förändra det.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev och få kungliga nyheter från hela världen!

Få nyhetsbrev med massor av tips på rolig läsning, spännande nyheter inom kungligt och nöje, repotage och mycket mer till din e-post varje vecka. Nyhetsbrevet är helt gratis!

Ja tack. Jag vill ta emot marknadsföring från Aller Media i form av nyhetsbrev och specifika erbjudanden baserade på profilering. För mer information se Aller Medias integritetspolicy.

Sagt och gjort. Ett år senare grundade duon företaget Soft Goat, med grundidén att sälja kashmirplagg på nätet.

– Vår affärsidé bygger på att sälja kashmirprodukter direkt till slutkonsument via vår webshop. På så sätt behöver inte konsumenten betala för det dyra butiksledet, säger Erik Magnuson till Affärsvärlden.

Stephanie Bergström och Jonas Bergström
Stephanie och Jonas blev ett par strax efter prinsessan Madeleine och Jonas bröt sin förlovning.

Både Stephanie och Erik påpekar hur deras nyfikenhet påverkar bolaget.

– En del av vår nyfikenhet har varit att vi verkligen grottat ner oss i hela produktionskedjan, och fått en förståelse från a till ö på det fungerar och hur en tröja blir till, fortsätter Stephanie Bergström.

Idag omsätter bolaget närmare 40 miljoner och gör succé på med sin nätförsäljning.

Foto TT

Annons