Artikeln innehåller reklamlänkar
Populärt: Drottning Silvia Kronprinsessan Victoria Prins Daniel Prinsessan Madeleine Marius Borg Höiby Norska kungahuset

"Uppdukat" för Victorias & Daniels bröllop

21 jan, 2010, 12:07
author Agneta Nisbeth
Agneta Nisbeth
Annons
Bröllopny

Nu är den här!

I dag presenterades Den Officiella Bröllopsserien.

– Det här är så efterlängtat och trevligt, säger bröllopssamordnare Håkan Pettersson.

Intresset var skyhögt då Den Officiella Bröllopsserien presenterades på FORMEX-mässan i Älvsjö under torsdagen. Bröllopssamordnare Håkan Pettersson tog till orda och visade stolt upp en presentation av den visuella profil som tagits fram till

De nya officiella bilderna på Victoria och Daniel visades också på Formex-mässan.
De här nya bilderna kommer att finnas i locket på Cloettas chokladaskar. En tippad storsäljare!

bröllopet och allt runt omkring. Huvudtemat, som Svensk Damtidning redan skrivit om, utgörs av ett mönster som ursprungligen kommer från Drottningholms slott. Mönstret har sedan renodlats och försetts med den klassiska tronföljarkronan och Nordstjärnan. Färgerna, bland annat blått, vitt, creme och lindblomsgrönt, symboliserar den svenska försommaren och givetvis:

Annons

– Det är en kunglig färgskala, tillägger Håkan Pettersson.

–  Det är enkelt snyggt och det vackraste vi har. Man ska inte krångla till det.

Förutom den visuella profilen presenterade Håkan också ett antal företag som tagit fram produkter inför bröllopet. Bland dessa produkter finns allt från choklad till manschettknappar och porslin. Delar av intäkterna från försäljningen av dessa produkter kommer att gå till kronprinsessparets bröllopsstiftelse.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev och få kungliga nyheter från hela världen!

Få nyhetsbrev med massor av tips på rolig läsning, spännande nyheter inom kungligt och nöje, repotage och mycket mer till din e-post varje vecka. Nyhetsbrevet är helt gratis!

Ja tack. Jag vill ta emot marknadsföring från Aller Media i form av nyhetsbrev och specifika erbjudanden baserade på profilering. För mer information se Aller Medias integritetspolicy.

Dessutom visade Håkan Pettersson de exklusiva, nytagna, och mycket stilfulla bilderna av de blivande bröllopsparet. Bilderna av paret pryder också flera av den Den Officiella Bröllopsseriens produkter.

Detta kännetecknar produkterna:

– Högkvalitativa produkter från svenska företag.

– Utmärker sig med Den Officiella Bröllopsseriens sigill.

– Del av intäkten går till Kronprinsessparets bröllopsstiftelse.

– Produkterna kommer att få bred distribution i Sverige och utlandet.

Annons

– Kronprinsessparet har varit med och godkänt produkterna i serien.

Se bildspelet nedan.

[smooth=id: 211; width:430; height:600; timed:false; arrows:true; carousel:true; links:true; info:true; align:center; frames:true; open:true; text:Alla bilder;]

Här är företagen som ingår i Den Officiella Bröllopsserien:
Arvid Nordquist
Cloetta
Delicato
Ekelund
Frödinge Mejeri
Gustavsbergs Porslinsfabrik
Kiviks Musteri
ANNONS Mema/GAB
Opto Design
Orrefors Kosta Boda
Reijmyre Glasbruk
Rörstrand
Skultuna
Svenskt Tenn
Upside
Weibulls
Åhléns

Av Johanna Lejon och Camilla Spjuth Palve

Annons