Victorias unika klädkollektion har nått butikerna
I december meddelade klädjätten H & M att de inlett ett samarbete med kronprinsessparets organisation Gen-Pep. Tillsammans har de tagit fram en sportkollektion för barn och syftet är – givetvis – att peppa barn till ett mer aktivt liv. Nu finns kollektionen, som består av plagg och accessoarer, att köpa i butik och online.
När samarbetet avslöjades berättade H & M:s presskontakt Joanna Morell att företaget blev kontaktade av kronprinsessparet redan förra våren. Då var det ännu ingen som visste att de planerade att lansera initiativet Gen-Pep som alltså ska verka för barn och ungdomars hälsa.
Att Victoria och Daniel väljer att ingå partnerskap med H & M är kanske inte så konstigt. Kronprinsessan var studiekamrat med företagets vd Karl-Johan Persson och han och hustrun Leonie är fortfarande en del av hennes innersta krets. Nu har de alltså även en yrkesmässig koppling till varandra – och ett gemensamt mål att få barn att bli mer aktiva.
Foto: IBL, Instagram.com/gen.pep