ABBA-Björns plötsliga besked – får fansen att hoppas!
I år är det 50 år sedan ABBA tog världen med storm med sin legendariska seger i Eurovision Song Contest 1974 med låten "Waterloo".
På lördag firas detta på Circus i Stockholm där vår bland annat vår kung och drottning kommer befinna sig. Vilken kväll!
Men mitt i denna ABBA-feber så chockas nu fansen över en av medlemmarnas besked.
Björn Ulvaeus med en ny riktning
Björn Ulvaeus bolag Pophouse går nu ut med att de köpt upp hårdrocksbandet Kiss hela låtkatalog och varumärke, rapporterar TT.
Detta innebär att de köpt upp hela varumärket så väl som deras kläder och makeupdesign.
Enligt uppgifter ska det redan finnas projekt inplanerade från bolaget som rockbandet också kommer ha aktiva roller i. Dessa är en film, en avatar-show och en storskalig ”Kiss-upplevelse”, enligt ett pressmeddelande från TT.
Genierna bakom
Grundarna bakom bolaget är då ABBA-legenden Björn Ulvaeus som står bakom projektet "ABBA Voyage" men även finansmannen Conni Jonsson. Och detta är inte deras enda investering.
Tidigare i år valde bolaget även att köpa upp Cyndi Laupers låtkatalog där samarbetet kommer inkludera en tv-serie och ett teaterprojekt. Något som alla Kiss-fans nu också hoppas på.
– Kiss är ett av musikhistoriens mest erkända och ikoniska band. De har alltid lyckats tilltala nya generationer av fans och vårt mål är att uppfylla bandets önskan att bli odödliga”, säger Johan Lagerlöf, investeringsansvarig på Pophouse, i ett pressmeddelande.
Så kan vi förvänta oss en ny sorts digital-konsert med både ABBA och Kiss? Vi håller tummarna!
VIDEOS FRÅN all
Foto: TT