Attacken mot Suzanne Reuter efter nya ändringen – kravet på Ica
Tittarna är allt annat än nöjda efter senaste ändringen i Ica-reklamerna.
Från den stund som det avslöjades att Ica-Stig inte längre skulle spelas av Loa Falkman utan ersättas av någon annan gick spekulationerna varma och vem som skulle ersätta och frågan engagerade nästan hela svenska folket.
Det stod sen klart att det var de erfarna skådespelarna Suzanne Reuter och Björn Kjellman, numera "Ica-Stina" och "Ica-Stig", som skulle ta över rollen!
Efter det dröjde inte länge innan vi fick se duon in action i det klassiska Ica-formatet, sedan försvann plötsligt Reuter.
"Alla skådespelare är inte med i alla reklamfilmer. Vilka skådespelare som är med kan variera från film till film", skriver Ica.
I en annan kommentar kommer matjätten med ett lugnande besked till alla Reuter-fans:
"Du kommer att se henne i våra reklamfilmer framöver igen".
Mycket riktigt, i den senaste reklamfilmen är Ica-Stina tillbaka, gladare än på länge!
Ica-Stina måltavla för skarp kritik
Men tittarna är inte helt nöjda. Reklamseriens popularitet har även inneburit att det finns många som känner att de vill uttrycka sina åsikter om resultatet och i många fall är de långt ifrån positiva.
”Lägg mer denna reklam! Nog borde ica hitta någon annan reklamfirma som har lite fantasi och göra något annat än denna butik som spårat ur¡ skriver en följare i sociala medier.
Ofta är det Suzanne Reuters karaktär som är måltavlan för kritiken.
”Stina som karaktär passar inte in bland dom andra. Dom andra har ju åtminstone humor.” tycker en av följarna.
”Ja tack, Susanne tillför absolut ingenting, bara tråkig, ICA lägg pengarna till kunderna istället!!” tycker en annan.
LÄS MER: Ica-profilernas okända tragedier: Sjukdom, dödsfall och fängelse
LÄS MER: Magdalena Forsberg avslöjar verkliga relationen med Claes Elfsberg
LÄS MER: Pernilla Wiberg flydde Sverige med miljonerna – nya livet med kärleken