Edward Bloms mardröm – skrämmande upptäckten: ”Går knappt att leva”
Edward Blom berättar nu själv om stora problemen i vardagen.
Edward Blom är ofta omskriven när det kommer till mat och kulinariska upplevelser. Däremot tillhör det inte vanligheterna att man skriver om Edward när det kommer till teknik.
Men så har det nu blivit. Edward har haft stora problem i vardagen sedan han lämnade in sin Nokia på lagning och har inte riktigt kunna leva det liv som han annars är så van vid.
”Har varit utan min mobil i 20 dagar nu! Skicka aldrig in er trasiga Nokia på garantin när den går sönder, bättre att betala än vänta så länge. Hamnar i en verkstad i Ungern (!) där den glöms bort”, skriver han uppgivet på Instagram.
Edward Bloms mardröm
De senaste veckorna har Edward insett att det knappt går att klara sig i vardagen utan en smartphone. Bland annat har han haft stora problem med att parkera i Stockholm och logga in på sin bank.
”Det har visat sig att det faktiskt knappt går alls att leva utan en modern smartphone, vilket är både överraskande och skrämmande”, skriver han i ett mejl till Aftonbladet.
”Jag blev tvungen att börja ta ut pengar på bankomaten eftersom jag inte kunde swisha småsummor - som kollektpengar i kyrkan och så vidare.
Edward Bloms insikt
Edward Blom inser nu att han borde valt en helt annan strategi och inte lämnat in sin mobil på lagning.
Borde ha köpt en ny istället - av annat märke. Är det taskigt att hänga ut ett företag på detta vis? Nej, för det går inte ens att få kontakta deras klagomålsavdelning om inte ärendet eskaleras. Enligt deras konsumentservice.
”Så det enda jag kan göra nu är att försöka eskalera ärendet, så jag får tillbaks min telefon! (Detta upplagt från min stationära PC)”, skriver han vidare på Instagram.
Foto: TT/Instagram