Kändiskvinnan träder fram och berättar om relationen med Björn Ulvaeus: "Är bara så glad"
Björn Ulvaeus visar inga tecken på att han vill ha en stillsam pension – trots att han har hunnit fylla 79. ABBA-legendaren kör på som aldrig förr, med nya projekt och satsningar.
Hans företag Pophouse har rönt uppmärksamhet i hela världen genom att köpa upp olika låtkataloger, med planer på att använda dem i högteknologiska audiovisuella upplevelser i stil med ABBA Voyage.
Björn Ulvaeus visar upp relationen med kändiskvinnan
En av artisterna som blivit "uppköpt" av Björn och Pophouse är Cyndi Lauper. Cyndi är i Sverige kanske mest känd för sin megahit Girls Just Wanna Have Fun, en av 80-talets stora signaturdängor.
Hon och Björn har en relation som är både professionell och varmt vänskaplig, vilket syns i en gemensam intervju duon gjort för Cyndis officiella Youtube-kanal.
– Jag kom till dig. När jag såg vad man kunde göra och jag pratade med ditt team om vilka projekt jag tänkte mig så väcktes något hos er. Ni är annorlunda, gör nåt annorlunda. När jag såg ABBA Voyage, började jag fundera på vad som kan göras, säger Cyndi.
– Det är bara början, svarar Björn medan hans ögon glittrar av framtidstro.
Cyndi Lauper: "Är bara så glad"
Björn och Cyndi hyser väldigt stor respekt för varandra, det framgår i deras dialog.
– Vad vi delar är kreativitet men också nyfikenheten, säger Björn.
Cyndi avbryter Björn men kommer på sig själv.
– Förlåt för att jag babblar, jag är bara så glad över att få träffa dig, säger Cyndi.
VIDEOS FRÅN all
Enligt Pophouses vd Per Sundin har han och Björn storslagna ambitioner när det kommer till Cyndis musik.
”Vi har redan tidiga planer på en tv-serie som involverar fans, en festival, samt ett teaterprojekt som kretsar kring Cyndis uppväxt – ett projekt som ligger henne varmt om hjärtat, och i vilket vi utforskar olika tekniska möjligheter för att skapa en unik upplevelse” skriver han till TT.