TV4:s abrupta beslut för Jenny Strömstedt – efter alla uppskattade år i rutan: "Är det rimligt?"
Jenny Strömstedt, 52, har jobbat på TV4 i över två decennier, och hon har blivit en riktig favorit på kanalen.
Och det är inget dåligt cv programledaren sitter på. Utöver att leda Nyhetsmorgon har hon fått flera hedersuppdrag efter alla sina år på TV4, så som att ratta valvakor.
Och inför USA valet 2024 får Jenny steppa upp igen med det nya programmet TV4 Talk – USA valet. Men här har en jobbig situation uppstått.
Jenny Strömstedts nya roll på Tv4
Det råder inga tvivel om att Jenny är exalterad över att sköta TV4:s bevakning av USA-valet. Som hon sagt i ett pressmeddelande:
– Det är en valrörelse i USA som liknar ingen annan, vilket också betyder att intresset är enormt och då kände vi ett sug efter att kunna stanna upp och fördjupa oss både med stora penseldrag men även i detaljerna.
Vid sin sida har hon USA-kännaren Andreas Utterström och författaren och före detta partistrategen Per Schlingmann. Och programmet är redan i full rullning.
Men, det har också uppstått problem på vägen. Problem som Jenny nu väljer att vädra för sina 322 000 följare på Instagram.
VIDEOS FRÅN svenskdam
Jennys ilska – efter TV4:s vändning
Jenny har nämligen en resa till USA inplanerad, just kopplad till hennes bevakning av höstens val. Men efter att kanalen tagit ett plötsligt beslut om att ändra avresedatum har en siutation med flygbolaget uppstått.
Och Jenny är allt annat än glad. Som hon skriver på Instagram:
"Sex veckor före tänkt avresa ringer en uppdragsgivare och ber mig att åka senare än tänkt. Jag ringer återigen SAS och talar med en trevlig man som upplyser mig om att det går jättebra att boka om eftersom jag har en ombokningsbar biljett".
Sagt och gjort, Jenny bokar om - och får reda på att hon behöver betala en avgift på 15 kronor - vilket hon har avsikt att göra. Men köpet går inte igenom, och det som händer sedan får Jenny att se rött:
"Sedan lever jag i frid och fröjd och tror att jag har min biljett säkrad och kära. Tills jag idag behöver boka om - igen - för så kan yrkeslivet vara. Då är HELA min resa avbokad, borta, finito. Liksom de 30943 kronorna".
Allt på grund av att Jenny alltså råkade missa avgiften, vilket hon medger ligger på henne, men hon saknar en förståelse från flygbolagets sida när det kommer till mänskliga misstag.
Nu lyckades Jenny ändå efter timmar i kundtjänst och 8 000 kronor mer i betalnin lösa situationen. Men hon frågar sina följare om flygbolaget verkligen agerat rätt:
"Är det rimligt", är hennes exakta ord.
Foto: Skärmdump TV4, Instagram/jennystromstedt